Där tog det stopp!

Jag är i Leksand. Ska åka tillbaka till Karlstad idag. Kom i onsdagskväll, och haft det lagom körigt, ungefär så som jag hade tänkt att det skulle bli. Som det för det mesta blir, men som det för den skullen inte ska bli under julvisiten. Tänker att jag ska hinna med alla då, alla som jag vill hinna med. Och jag säger som han i reklamen -det kan gå!
   Snön vräker ner. Och har gjort det nästan sen jag kom i onsdags. Jag älskar det! Lagom kallt och mycket mycket snö. Precis som det ska vara när det är vinter, och när det närmar sig jul. Jag och Anders tog oss en sparktur ner för backarna i onsdagskväll, mysigt. Det gick fort ska du veta! Han satt på med Eddie i knät och jag skjutsade på, eller stod bakom, för jag behövde knappt skjutsa på när vi fått upp farten. Det tog stopp i en snödriva hos mormor och morfar. Vi lekte i snön, för det spelar ingen roll hur gammal man är när snön ligger djup -då kan vem som helst bli barn igen.
    Hade älskat att följa med Martin och Johan till Himmelsbacken igår, men jag hann inte. Tråkig ordkombination det där; hann inte, hinner inte, hinns inte med....Och tyvärr känner jag att jag använder den alldels för ofta. Speciellt här hemma. 

Det luktar jul här hemma hos mamma och pappa. Det är inte ens jul. Men det lider mot jul. Jag vet inte vad det beror på, men hela jag känner det, kände det så fort jag klev innanför dörren. Förväntansfull. Lycklig. Jag älskar jul. Och snö. Mycket snö. Som nu.

Och nu ska jag åka till mormor och morfar och äta rotmos och fläsklägg. För det har jag beställt!
  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0