Blandade känslor.

Nej. Det finns inga högre makter. Och köp ALDRIG något från Elgiganten. Arg. Massor med arg, men jag fick en kamera därifrån förra julen, och har i min ordning och reda lyckats förlägga laddaren till kamerabatteriet. Det går inte att få tag på någon ny. Ingenstans alls finns den. Dessutom passar inte batteriet heller någon av de universal-varianter som finns på marknaden. Och inte går det att använda ett annat batteri. Jag står alltså här med en (relativt) ny kamera som fungerar hur bra som helst men inte längre går att använda. Det är illa. Visst, man kanske inte ska slarva bort laddaren, men det kan hända vem som helst. Först vägrade Elgiganten att ens försöka hjälpa mig fast jag hade kamera och batteri med mig. Jag fick lov att ha kvitto med mig. Så jag fick åka det där extra milen och hämta kvittot bara för att få veta att de inte alls kunde få tag på någon ny laddare. Och nu är jag tjurig och ska vara dryg. Lite morfar-fasoner över mig nu känner jag. Men det är precis vad de förtjänar. Och ingen butik vill förknippas med PLUS...

Sista-minuten-Johanna är förövrigt klar med allt vad julklappar heter! Jag har pytte-pytte kvar, men det är under kontroll. Det känns rätt så konstigt att veta att stressen över att inte veta vad man ska köpa till vem eller var man ska köpa eller hur man ska köpa inte kommer infinna sig i år. Jag har planerat. Rätt bra dessutom. Och nu är det bara att låta julen komma. Till och med Hanna och Lovisa är avklarade...Awsome!

Jag är blomvakt till Victoria och Henkes blommor i två veckor. Ska sköta dem det bästa jag kan och lite till. Inte torka ut och inte dränka. Jag ska se till att de överlever helt enkelt.

.Sleep well my dearest
. Det ska jag göra ett tag. Förhoppningsvis hela natten, men troligtvis inte. Skåre har lagfest/julfest. Och det kommer komma hem en full nr 6 någongång mitt i natten. Jag hoppas inte han kommer tända varenda lampa, eller ringa för att han tappat bort sin nyckel, eller ställa sig på alla fyra och spy i sängen, eller vilja berätta allt som hänt under kvällen, eller fråga varför jag är sur, men jag är förberedd på att de kan hända (läs: kommer hända). Jag blir dock världens lyckligaste om jag faktiskt har fel för jag ska jobba imorgon. Men jag hoppas ändå att de får roligt, och en lyckad kväll! Puss och kram.
Godnatt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0