En mycket god gärning.

På jobbet säljer vi KRAM-pins för Röda Korset och de ensamma. En god gärning för en tjuga.
Jag satt i kassan och tog betalt av en grabb i 18-20årsåldern. Han betalade med kort, men drog sedan upp en tjugolapp och nickade menande mot asken med KRAM-pinsen. Han såg verkligen inte ut som någon som skulle köpa en sådan så jag blev lite förvånad, men kom sedan på mig själv och blev lite besviken för att jag varit så fördomsfull, varför skulle han inte? En fin gest nu när det lider mot jul. "Varsågod och ta en" sa jag när jag tagit betalt. "Nej, vad ska jag med den till?" undrade han och jag föreslog att han kunde ha den på jackan eller något kanske... "Nej tack, varför ska man skylta med välgörenhet?". Så gick han.

Ja du, varför ska man skylta med välgörenhet?
Tonvis och tusen mil med bra karma till honom. 


Kommentarer
Anita

Av en händelse gick jag in på din blogg, får passa på att önska dej en god jul samtidigt! Shit vad impad jag är av grabben som du skrev om, tänk om alla var som han! Ta hand om dej johanna! kram

2008-12-24 @ 10:16:25
URL: http://staarbabe.blogg.se/
Johanna

Till Anita:

Jag vet, en helt grym kille, världen skulle vara en mycket bättre plats om alla var lite mer som honom. God Jul och Gott nytt år till dig med! Hoppas allt är bra, och att du trivs i Sthlm. Kram!

2008-12-24 @ 10:50:31
URL: http://jnord.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0