Störtskönt bruden!

Jag måste få berätta om en grej jag fått återberättat för mig! Vill inte nämna några namn ifall hon kanske vill ha det publicerat, (därför heter hon Y, och han heter X så länge) men jag tror egentligen inte det spelar henne någon roll, hon är rätt stolt över det, och dessutom är hon råcool!

Sooo, X spelade match med ett lag som han normalt inte spelar med. Flickvännen Y var såklart och tittade.. Ett gäng tjejer (perfekta, söta, helspacklade) -som antagligen alltid är och kollar på det här laget, uppmärksammade uppenbarligen rätt fort att en ny kille var med och spelade. I periodpausen hamnade Y strax intill de här tjejerna och hörde hur snacket gick. Det ska nämnas att Y har råg i ryggen och skinn på näsan, hon säger vad hon tycker och tänker. Hon kände irritationen växa desto mer hon hörde men bet sig i tungan, det pratades intensivt om X. Tjejerna gick på toa, och Y fick för sig att hon skulle följa efter, så det gjorde hon. Gick in i ett bås och satt sig helt enkelt för att lyssna vidare; "...vi måste adda honom på facebook...." "...vad var det han hette nu då?..." "han heter X"  o.s.v, sedan: "vi måste ta reda på hans mobilnummer..." Där la de upp bollen själva, och Y tog tillfället i akt. Hon steg ut från båset och sa; "Eller så kan ni ta vårt hemnummer istället kanske, det är xxxxxx.". Triumf!!
Jag skulle gett vad som helst för att se minerna på tjejerna när Y gick därifrån med näsan i vädret! Hah..Så jäkla bra gjort verkligen! Bara Y skulle göra en sån sak men -störtskönt!



Imorn ska jag till Småland och hälsa på lillebror. Första gången sen han flyttade. Han ringde igår och beklagade sig lite över disken, han hade visst redan haft av en diskborste. "Du behöver inte ta i så hårt när du diskar" var mitt systerliga råd. "Men jooo, för annars går det inte att få bort intorkad mat ju". Jonas, låt inte maten torka in, "diska direkt, såå mycket disk kan det inte bli efter en person!". Men "jooo", det kan tydligen det! 
No comments.

Ska bli roligt att se honom igen hursomhelst.


Kommentarer
Anonym

Störtskönt,undra vem det kunde vara=)

2008-11-14 @ 21:30:23
hanna

Nu är det dags för Veckans Blogg igen. Anmäl dig eller någon annans blogg du tycker borde uppmärksammas. Kram H

2008-11-14 @ 21:36:36
URL: http://honhannah.blogg.se/
sofie

hah tack johanna =) jag hade önskat att du var med denmatchen !!!! oja e stolt!!!

2008-12-04 @ 10:08:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0