Något att nämna..

tycker jag.
Tobias har stått ut med mig i tre år, kan det va värt en eloge?
 Ni tror inte det? Jo, men emellanåt kanske det kan vara det. Nog för att jag är världens snällaste, sötaste, omtänksammaste och finaste på alla sätt och vis (det är sant, fråga min mamma och pappa de har levt med mig i nästan tjugo år (inkl hormon-och-humörsvängnings-tiden under tonåren) de tycker säkerligen jag är en ängel!), men ni vet ju -att även solen har sina fläckar! Ah, de är inte många då förstås, men kan va rätt intensiva när de vill... Och dessutom har de en förmåga att ibland bli långrandiga när de hälsar på. Så alltså, en liten liten eloge till honom, just för dessa sällsynta tillfällen då!
    Hur som helst, bra jobbat älskling, du är verkligen bäst!

På julbord hos Robin och Sofie 14 dec 08


För övrigt så har vi idiotstädat för att visa lägenheten från dess vackraste sida idag, men den som skulle se kom visst inte.

Åh, förresten. En liten incident till! Jag måste berätta, med risk för att göra bort mig kanske, men jag skäms inte för mig. Jag bjuder så gärna på den även om ni kanske finner situationen besvärande på något vis!
En kund kom och bad om hjälp för att prova fram rätt styrka på glasögonen. Hans ena öga såg hemskt rött, svullet och rinnigt ut och jag gjorde mitt bästa för att han inte skulle uppleva att jag stirrade på det under vår konversation, därför koncentrerade jag mig på att titta honom i det andra ögat under tiden som vi stod där. Han berättade för övrigt att han just opererat ögat, och att det skulle blir bättre. Ja, jag ansträngde mig ytterliggare för att inte titta, men ögat såg verkligen lite läskigt ut. Han provar klart glasögonen, bestämmer sig för styrka och modell och det sista han säger är "Tack för hjälpen, jag behöver ett par glasögon, du vet, ögat blir visserligen bättre, men det andra ögat är ett porslinsöga, så det ser jag verkligen ingenting med". Så går han. Sa han porslinsöga? Jaha ja, där stod jag kvar och smälte in vad jag just hört. Jag såg minsann inget porslinöga. Så det så. Så skakade jag på mig, satt näsan i vädret och gick tillbaka till min disk. Varsågod!


 


Kommentarer
Anonym

hahahahaa,,har du aldrig hört talas om porslinöga johanna?

2008-10-14 @ 20:59:18
Kusin Elin

Ser man på det är visst fler i släkten som har blogg;)

2008-10-19 @ 21:34:29
URL: http://elinlundblad.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0