Äppelpaj kanske?

Ikväll ja. När han kommer hem från träningen... Jag skulle kunnat börja egentligen. Bara för att överraska lite. Göra honom glad och lite.. ja..lite förvånad. Det skulle jag verkligen. Egentligen. Det skulle passa så bra just idag. Det har verkligen vart en myyysdag. Så varför inte fortsätta på den linjen? En happy surprise efter träningen! Jaa, jag skulle verkligen kunna... Men jag hatar det. Hatar hatar hatar. Det finns såå mycket roligare. Och så mycket tråkigare, men som jag ändå hellre gör. För vet du hur mycket jag hatar att städa, om jag inte verkligen är på det humöret? Mycket. Jättemycket. Och just nu är jag inte på det humöret... Jag skulle faktiskt vilja läsa lite. Problemet är bara det att boken jag vill läsa tog slut idag på eftermiddagen, jag läste helt enkelt ut den, därför att jag inte kunde sluta, därför att den var så bra. Mia Törnblom. Inte Självkänsla nu och inte Mera självkänsla, utan den om hennes liv...
Det är inte lite imponerande att hon klarat av att ta sig ur sitt missbruk, och dessutom blivit den hon faktiskt är. Har du varit på någon av hennes föreläsningar? Har du det, så tror jag du håller med mig om att de är värda varenda öre, de är fantastiskt bra, roliga och väldigt väldigt perspektiv-givande (finns det nåt som heter så?). Har du inte det, så kolla upp när hon kommer till din stad nästa gång och gå! Gå gå gå!

Jag slutade bry mig om min pelargon på balkongen för ungefär..ja..när det blev höst -med andra ord för ganska längsen. Under hela sommaren har jag gjort mitt bästa med mina megagröna (eller inte?) fingrar för att hon ska överleva och må bra. För mitt slit har jag inte krävt mer än att hon ska blomma lite för mig. Det har hon naturligtvis inte belönat mig med en enda gång. Därför tyckte jag också att hon kunde få stå kvar där ute när de andra vännerna jag haft på balkongen fick flytta in. Jag har inte så mycket som tittat åt henne sen då, när jag tog in Fru Timjan, Fröken Basilika och Herr Gräslök, förrän idag, av en slump. Jag lovar er att jag tittade två gånger, för vet du? Hon blommar. Nu. Utomhus i slutet på oktober, när höststormen drar och sliter som värst, när det nästan är frost på nätterna och mr vädergud sköter vattningen. Tacksamt!

Hmm...Nu ska jag nog...Göra nåt annat...Städa kanske? Kanske inte? Äppelpaj?...Det är ju i och för sig också en överraskning...
Hej svejs!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0