Vart kom hon ifrån?

Ja, vart kom hon egentligen ifrån? Men får inte kalla någon kärring bara sådär, utan anledning. Men hon har förstört allt. Okej, inte allt, men väldigt mycket. Jävla kärring.
Det fanns ingen annan intressent ju. Vi trodde i princip vi skulle få skriva på kontraktet när vi träffade hyresvärden, för det fanns ingen annan som var aktuell, det hade han ju själv sagt till Nenne. Så vart kom hon ifrån? Helt plötsligt, var det hon som skulle få lägenheten. Vår lägenhet. Den skulle blivit perfekt. Man kan säga att vi stod med flyttkartongerna i famnen, för jag hade så gott som flyttat in i mitt huvud, när hon trippar förbi i sina söta kärringskor med klack och med sin feta häck (för i min fantasi så har hon det) och dinglar med nyckeln framför ögonen på oss. Dessutom trampar hon oss ordentligt på tårna precis när hon passerar. Det gör så ont så jag tappar alla kartonger jag hade i famnen. Så känns det. Rätt överkört.
Synd om Nenne också för den delen, han visste ju heller ingenting. Bara för Mr Konflikträdd Hyresvärd inte vågade säga någonting till honom från början. Antagligen. Eller för att hon dök upp helt plötsligt och var en vän till en släkting (eller hur den nu var)?
Synd om de som så gärna ville ta vår lägenhet med...
Kärringens fel.

Så nu får vi bo kvar i mega-fula-betong-ryssland ett tag till.

Ge mig Sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra
Mod att förändra det jag kan
och Förstånd att inse skillnaden...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0