Glassfest!

När solen strålar och det känns som om våren verkligen anlänt (allafall här nere i Karlstad) så kommer också säsongens nya  -och gamla- glassar. Håller klassikerna fortfarande? Eller finns det utmanare till nya favoriter? Jag och Tobias har fått för oss att testa!



                                         

Gb Sandwish Straticcello +++(++)
Kommentar: Den här var bra, men inte bättre än orginalet.








Solero Berry Berry   +++(++)
Kommentar: Säkert läskande en varm solig dag, typisk Solero. För stor och mäktig för mig, men goda bitar av björnbär i överdraget.




Daimstrut +++++
Kommentar: Smakar som den brukar -som den ska!





Ben and Jerry ´Wich ++++(+)
Kommentar: Riktigt god, väldigt söt som jag gillar, men minus för priset; 25 kr för en glass är dyrt. Lika mycket kaka som glass. 





Ananas Split +(++++)
Kommentar: Nja, smakade just inte ananas alls... Hade högre tankar om denna som jag minns som mycket mycket godare..





Tip Top +(++++)
Kommentar: Nej tack, på tok för stor och chokladen i mitten är föör mycket. Orginal sedan..någonting..61, 1861? 1961? Det säger väl allt, kanske bör satsa på något slag av förnyelse...





Lakritspuck ++++(+)
Kommenar: Den är är god om man gillar lakrits!



Jag tror nog att vi får fortsätta fortlöpande under våren, för det har blivit lite mycket glass på kort tid nu tror jag....


Kommentarer
din tiger

tror minsann att de saknas några (kanske 2 st) i den där juryn... ;) vi får köra en repris på den där provningen tror jag...så de blir riktigt riktigt.. ;) massa puss!!!

2009-04-08 @ 16:10:08
Johanna

Kan vara bra om två till röster gör sig hörda här absolut, ni får äta ikapp oss så fortsätter vi tillsammans sen!! Superbra! Massa pussis

2009-04-08 @ 19:58:10
URL: http://jnord.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0