Funderingar runt självklara(?) saker..

...Ja i lördags gick jag och Tobias en golfrunda med en döv spelare. En annorlunda upplevelse. Tumme upp, blev väl använd. Men hur förmedlar man FORE! snabbt nog? Om det nu skulle behövas...Det gick jag och Tobias och diskuterade under tiden... Vi var ju tyvärr inte kapabla att fråga honom. Det blev inte heller aktuellt den här gången som tur var. Men ändå... Och när det blev fel, hur talar man om det? Ja, nu struntade vi helt enkelt i det. Men för spelarens egen skull så, man måste ju ändå sträva efter att göra rätt. Vissa regler är ju ända inte till för att brytas menar jag.

Men blev han störd om vi pratade när han skulle slå? Hörde han det? Hur som helst -bäst att vara tyst helt enkelt!

Det absolut roligaste under hela vändan var -förlåt älskling, men jag måste- när Tobias skulle ge sig på att förklara ett bunkerslag. På engelska!!! Haha! Härligt! Kanske en naturlig reaktion, när man inte kan förmedla något som man brukar och göra sig förstådd. Inte för att det blev bättre den här gången då. En döv människa är ju lika döv för engelska som för svenska. Rätt intressant händelse ändå faktiskt.
 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Och Jonas och Maja är i Bulgarien och myser. Jonas fick fel väska med sig från flygplatsen. Ingen mer än han själv är förvånad kan jag tro!

Jag är ledig hela veckan och tillbringar den i Karlstad. Hösten (som redan verkar ha kommit) blir helt enkelt payback-time, som Tiger så passande uttryckte sig! Som vanligt är jag fullkomligt handlingsförlamad när jag är här, förstår inte vad det beror på! Men jag ska göra ett försök att få något gjort...So see yaaaaa!


Kommentarer
sofie

hej söta du !!Tack för ditt inlägg du är för go och vi ses för sällan, har du tid snart ??? är nyfiken på allt nu ju..och du hur kan hockey bli skoj utan johanna korv och kaffe ???? pussar

2009-08-03 @ 17:50:06
URL: http://soffansofie.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0