I have a dream!

Min goaste kusin och jag satt och pratade en dag...
Om vad vi har det bra egentligen, och har haft det bra genom hela vår uppväxt. Trygg och fantastisk familj och släkt runt omkring oss som bidragit till att vi blivit trygga och harmoniska individer. Problem är ett ord att sätta i relation till något, men aldrig har vi haft några riktiga "problem" i den bemärkelsen. Inte ens någon som egentligen röker (vilket jag såklart är oändligt tacksam för). Vi har mycket att vara tacksamma för, med föräldrar som bor tillsammans, har jobb, och alltid finns för oss. Syskon. Vi har utan vidare klarat vår skolgång, och vi har framtidstro.
Vi är lika gamla och har växt upp tämligen precis likadant -samma omgivning, samma människor runt omkring oss, samma födelsedagskalas och ja-vi låg till och med skavfötters i barnvagnen, vi har växt tillsammans kan man säga. Vi umgicks då. Vi umgås nu. Jag tror ingen av oss vill ändra på det, det enda som är skillnaden nu mot då, är tiden som inte riktigt räcker till alla gånger. 
Hur som helst, trots vår, nästan identiska uppväxt -så blev vi så fruktansvärt olika! Vi har förstås drömmar båda två, men så vitt skilda! Vi är visserligen båda bestämda i våra åsikter och tror på oss själva och vårat värde. Men hon är lugnet själv (jaja, inte alla gånger =)), det ska vara snyggt, städat och bekvämt (Jo, men så är det). Jag är inte riktigt lika nöjd. Jag är mer högt flygande och vill ha äventyret. Kanske är jag tvilling? 

Jag vill, jag vill, jag vill;
- på safari i Afrika och se "The big five"
- vandra Incaleden i Peru till Maccu Piccu, och se Titicacasjön i Bolivia.
- backpacka i Australien (jag vet, jag haar varit där)
- göra vad alla svenska ungdomar gör, åka till Thailand och bara vara.
- se Malaysia och Indonesien.
- se Europas fantastiska huvudstäder. Aten, Rom och Paris allra mest.
- åka skidor i Alperna. Österrike. Schweiz.
- på familjesemester till Calgary. (Igen). The Stampede en sommar. Skidor i Rocky Mountains en vinter.
- golfa i Skottland, och samtidigt se gamla ruiner och platser som andas historia.
- bila i USA.
- se en grym fotbollsmatch live någonstans i Europa, kanske helst England eller Spanien..

Jag vill helt enkelt se hela världen. Lära mig massor. Träffa fantastiska människor. Och bara låta mig svepas med...

Man behöver verkligen de här drömmarna för att orka med november. Och i viss mån även december om det ska forsätta se ut så här utanför fönstret. Klockan är halv elva. Det är inte ens ljust ute -trots att det nog är det ljusaste vi får avnjuta utomhus idag. Nej, snö tack. Vinter tack, herr vädergud!


Kommentarer
Kusinen i fråga=)

Hahaha,fint skrivet måste jag erkänna..förutom det sista du skrev att jag är lugnet själv,det lät trist=)nee då!! hoppas o vet att vi alltid kommer att hålla ihop=)

2009-12-08 @ 15:45:42
din taajger =)

mycke äventyr där söttiger.. =))me like.. är de inte dags att vi åker snart då så vi hinner me allt.. =) eller i alla fall hälften...=)) puss puss å kram

2009-12-09 @ 11:20:51
Karin

Vem är kusinen i fråga?(:

2009-12-10 @ 20:25:09
Johanna

Lovisa =)

2009-12-11 @ 11:24:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0