A sunshine day...

...to spend doin' nothing...

Fast en långpromenad med Eddan i gasset har såklart blivit av.
Och så lite mat på det... (Kanske kommer en bild snart) Gjorde mig själv en snabbmiddag a la-lyx-men-ändå-jättesmidig: Voila!
Ungsrostade rotfrukter med baconlindad kyckling och en glaze av apelsin, tabasco, vitlök och råsocker, tillsammans med en fetacreme (Wow, det lät nästan som på restaurang!)...  Och lite efterrätt...En megakladdig kladdis med kiwi... Fast egentligen var efterrätten förrätt... Men... Ja, Gott helt enkelt!


Har också gett mig på att kolla in The Curios Case Of Benjamin Button idag, och ja -jag somnade (som vanligt), inte alls för att filmen var dålig utan bara för att det är så det blir när jag ska se på film. Jag hann dock pausa filmen när jag kände att ögonlocken var på väg att glida igen, så jag missade ingenting. Filmen var lång (och för mig blir en lång film extra lång eftersom jag sover ett par timmar mitt i varje gång också...). Men bra, ett tag kanske lite seg... Men när den väl var slut så kan jag inte tänka mig att den skulle kunna göras kortare, den behöver helt enkelt vara så lång. Sorglig, och vacker på samma gång. Tänkvärd. Och bra.


Kommentarer
kusin L

Måste du alltid lyckas så fruktansvärt bra med maten hela tiden...bara så du vet så är det du som får stå för matlagningen på liman=) kramkram

2009-02-28 @ 17:20:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0