Helg i K-town

Helgen i K-town var...rätt bra faktiskt...

Jag åkte dit för att jobba lör, sön och mån, och såklart vara med på -ska vi kalla det "personalfesten"(?) på fredagkvällen. Den började med ölprovning på Pitchers. Ja, jag vet att jag inte tycker om öl, men jag uppskattade ändå detta långt över förväntan. Vi fick fem olika sorters öl att prova, smaka och jämföra, lite historia och information i stort om...ja...öl helt enkelt. Rätt intressant faktiskt, jag satt brevid Lotta, som inte heller tycker om öl, och det dök faktiskt upp några positiva överraskningar för oss båda. Ni vet har man fem sorter framför sig av något -vad som helst egentligen -så smakar ju någon alltid bättre eller sämre än någon av de andra sorterna, och så även denna gång. Jag kan ju verkligen ingenting alls om öl, öl som öl -men tydligen är öl-världen större än så. Weissbeer (har inte en susning om stavningen här, men tyskt är det) och Guinnes (!!) blev "favoriterna" om man nu kan uttrycka sig så i sammanhanget. Hade jag den vanliga barmenyn framför mig skulle jag naturligtvis aldrig någonsin välja att beställa en öl utan gå på min gamla inkörda väg ändå, men ni förstår vart jag vill komma kanske...
     För övrigt fanns också en annan mörk öl, tror den hette Primator (den luktade sirap), samt två tjeckiska varianter (huuu så hemska) med i kvällens utbud. 
     Efter ölprovningen var det mat. Vi fick välja mellan menyns hemgjorda hamburgevarianter, för min del blev det en Donna Caponi d.v.s en med parmaskinka, ton-con-blabla-någonting-elli, och en god dressing.  Så en cider till det...Oslagbart! Kvällen fortsatte och avslutades -åtminstone för min del eftersom jag skulle upp och jobba, i Red Room, Pitchers nya nattklubb. Fredagskvällarna där skänks tydligen åt souldyrkarna och det var... Jag vet inte hur jag ska uttrycka mig för att inge rätt känsla men...Soft....Kanske? Jättetrevlig kväll allafall, superlyckat!

Lördagen var jobb, med middag på kvällskvisten, och söndagen var också jobb och hockey. Skåre-Tingsryd. Ni som är insatta vet vilken mega-viktig match det var. Den slutade 1-1 efter frilägen och stolp- och ribbträffar åt båda hållen. Efter förlängningen stod sig resultatet och det blev straffar. Det var storspelande målvakter men tyvärr gick extrapoängen till Tingsryd... Något som kan visa sig ödesdigert i slutänden men men... Roligt match att titta på hursomhelst!

Igår flyttade jag in hos mig. Blev riktigt mysigt faktiskt, så jag ska nog trivas!  


Kommentarer
Olov

Primator är min favoritöl! Förstod inte riktigt om du gillade den, men sirapslukten lät ju inge vidare... ;) Skickar med en liten länk för att styrka min smak lite ;) http://www.stockholmbeer.se/2008/PrimatorDarkWorldsBestDarkLager2008.htm

2009-02-17 @ 15:06:26
Johanna

Jaså det var värst, tyckte att den var sådär jag då =)Tack för länken, hoppas allt är lysande bra med dig och Malin!!Kramar

2009-02-18 @ 22:28:02
URL: http://jnord.blogg.se/
sofie

matchen igår va bra!!!! 2500 på läktarn... ja där med en korv i ena handen o en i andra men vart va den som skulle ta den andra ???? så jag fick ta kaffe istället!!!!! =) puss

2009-02-19 @ 09:23:04
Johanna

Ja vart tusan var hon?? Blir det framåtflytt för thailandsresa nu? Hoppas vi ses på söndag, puss!!!

2009-02-20 @ 09:46:16
URL: http://jnord.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0