Semlor och nerverna utanpå!

Jag är i Karlstad. Kom i fredags, började jobba kl 16. Så har jag jobbat hela helgen. Skulle avsluta med att jobba måndag morgon innan jag skulle susa hemåt mot Leksand igen. Så blev det dock inte. Fick jobba hela måndagen...Började kl 07.00 och slutade när klockan slog 19.15 -mastodontpass kan man säga! Jag sommnade innan hockeykväll och Wikegård ens kommit halvvägs! Så fick jag jobba tisdagen och så hela dagen idag. Imorn är jag (än så länge!) ledig, men så börjar jag kl 16 på fredag igen (och jobbar hela helgen), så jag blir kvar här, ingen idé just att åka hem tänker jag -mest slöseri med bensinpengar!
    
Keno (en kollega) har blivit kelgris för en tant som kommer och handlar (eller hälsar på) på jobbet emellanåt. Tanten är världens sötaste, och närmare 85-90 år. Det märks dock inte, hon är pigg som mört och ser ut att vara åtminstone 20-25 år yngre ut. Hon sminkar sig lite grann och har dessutom underhåret färgat mörkt. Hon pratar och är kompis med oss alla, men Keno är verkligen favoriten. Viola -som hon heter- bakar alltid något som hon tar med sig, från början bara till Keno, men nu så är det väl lite till oss allihop. Idag hade hon gjort en helt underbart god semmeltårta åt oss! Keno fick en alldeles egen(!) och så fick vi andra dela på en. =) Så hade hon skrivit ett kort... "Till alla mina goa vänner på Clas Ohlson...Låt er väl smaka, kram från Viola". Så söt så! Jag är normalt inte så förtjust i semlor, eller mandelmassan är det som jag inte alls tycker om, men den här mandelmassan var rätt igenom hemgjord och gjorde att hela tårtan som sagt blev oemotståndligt god!

Åh! Äntligen får Vickan sin Daniel!! Förlovad. Bröllop. En riktig prinsesssaga! Underbart! Debatten om ifall Daniel är "rätt" eller inte är bisarr -de har vart tillsammans i sju år och självklart ska Victoria själv få välja vem hon vill gifta sig med! Tror inte kritikerna och de konservativa viktig-pettrarna som pratar negativt för att Daniel är en man av folket, själva skulle vilja att andra valde vilka de skulle leva sitt liv med...Eller? Nej, Stort Grattis till vår kronprinsessa och hennes Daniel. Jag ser allafall pram emot ett pampigt prinsessbröllop nästa vår/sommar! 

Just nu ligger mina nerver utanpå kroppen. Det är sista avgörande matchen för Skåre ikväll och jag undrar vad f-n de håller på med...
Så här ser förutsättningarna ut för er som inte är insatta...

  1. Tingsryd             32p
  2. Örebro                27p
  3. Vita Hästen        22p
  4. Skåre                 22p
  5. Pantern              21p
  6. Skövde              18p
  7. Tranås               13p
  8. Kungälv               1p
Tingsryd och Örebro är klara för Play Off, men de är de tre översta som går vidare.. Och...
- Skåre spelar alltså just nu mot Tranås som inte har något alls att spela för
- Vita Hästen spelar mot Tingsryd som alltså "vunnit" serien, men som nog vill få en ordentlig genomkörare innan kvalet och gå in där med gott självförtroende.
- Pantern spelar mot Kungälv som ligger dyngsist.
Och för att Skåre ska gå vidare måste de vinna ikväll och Vita Hästen tappa poäng. Vinner båda går antagligen Hästen vidare på bättre målskillnad (Skåre måste vinna med 6-7 mål). Förlorar båda och Pantern vinner så går Pantern alltså om och vidare.
Och anledningen till att jag undrar vad de håller på med nu är att Skåre ligger under med 2-0 inför 3:e perioden... Tingsryd har gjort sitt mot Hästen och de ska mycket till för en vändning, och ja... Pantern leder visserligen och vinner nog mot Kungälv, men det spelar ingen roll om Skåre bara gör vad de ska där nere... De leder skotten med 7-43 men ligger ändå under... Undrar verkligen hur det ser ut där ute på planen och håller tummarna stenhårt för att de ska lyckas vända... Men...

Förresten har Tobias köpt sig en bil så han kan brumma till mig. En jättefin Carola-blå (då förstår ni vilken färg den har) golf!


Psst...Såg precis att 3:e perioden just börjat och Skåre har reducerat OCH kvitterat! Kan man andas ut?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0