Det man inte kan påverka.

"Uppenbarligen blåser förändringens vind, nej den blåser inte, den stormar. Den stormar med sån styrka att det inte går att stå kvar -det går inte att gömma sig undan någonstans, det är bara att följa med, hoppas att det snart mojnar och att man då inte har hunnit tappa bort sig allt för mycket. Den river sönder allt, alla de fasta borgar man haft att luta sig mot, det gör stormar av sån här kaliber. Man får plocka upp spillror av det som varit, det gör fruktansvärt ont men man får försöka intala sig att man är stark och kan klara sig trots allt. Antingen gör man det, eller så gör man det inte."

Jag har tydligen klippt vingarna av en fjäril. Jag vet hur det känns, för en gång blev jag vingklippt själv, därför (om inte annat) skulle jag aldrig göra något sådant mot någon annan. Ändå har jag gjort det. Utan att ens märka att jag gjort det.


Kommentarer
sofie

tänker på dig!!!!!!!! när åker du =( kramar i massvis vännen

2009-02-03 @ 16:27:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0