Could have been dead by now!

De förbaskade bilarna (och det är likadant med datorer) -de är bra så länge de fungerar. Och det gör min visserligen, men ska hon inte besiktas så ska hon på service, eller tvättas, eller bytas olja, eller dammsugas -det är något stup i kvarten. Service-lampan började lysa för ett par veckor sedan, så vad har man för val? Det är bara att boka tid helt enkelt. Det blev idag. Så ringde Mr Mekaniker runt 16:
- Bilen är klar.
- Jaha, ja men vad bra, jag kommer och hämtar den då.
Så fortsätter han
- Jaaa, jäklar du vilken tur du har haft.
- Jaså, jaaaahaaa? (??????)
- Jaa, vi skulle ju kolla handbromsen åt dig och när vi ändå hade bilen upphissad så gick det av bara farten att kolla fotbromsen också. Och då gick bromsslangen av. Hade kunnat hända när som helst, och så hände det som tur var nu av alla gånger. Du hade varit utan broms! Slangen var alldeles rutten, om du kommer nu så ska jag visa dig!
- Åh fan. Jag kommer.
Så jag åkte. Och han visade mig slangen som mycket riktigt var alldeles... ja...  rutten.
- Men du har ju besiktat den utan anmärkning...
- Jaaa...
- Visserligen sitter det en fjäder runt så det kanske inte syns så bra men... (paus) Nej, det där var kusligt..
Jag tackade så mycket för hjälpen och brummade hemåt i Skrållan, som hon numer kallas, och tänkte på ordet som han valt att använda "kusligt"... Och ju mer jag tänkte på det så, ja, jag kan nog hålla med honom. Tanken på vad som hade kunnat hända är faktiskt kuslig. 



Kommentarer
Elin

Tjeena Nord´n! :) jobbar du och står i antar jag? hoppas allt är bra med dig!!:) du jag undrade bara om du skulle vilja skicka lite bilder från balen?:) du kan skicka dom till min mail om du vill=) [email protected]

Vi ses på fotbollsplanen nu när träningarna har börjat igen;)

Puss&kram ta hand om dig!

2009-07-06 @ 21:01:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0