The very last month.

Äntligen ett fungerande internet igen!

Det var längesen nu, och det har hunnits med en del, bland annat en vecka i Side, Turkiet.
Jag måste erkänna att jag haft taggarna utåt när det gällt Turkiet, trodde inte riktigt bra om det -av någon outgrundlig anledning, men jag får ge mig! Det var helt fantastiskt bra! God mat -fråga Tobias som ökade x kilo i vikt under veckan =), helt underbart fint hotell, trevliga människor, och varmt och skönt både i luften och ja, faktiskt i havet med, fast vi åkte i början av maj. Helt klart ett ställe att besöka igen! 
Vi började veckan med ett turkiskt bad, och va hade egentligen inte en susning om vad vi skulle hamna på, men det var en upplevelse. Det började med att vi fick sätta oss i en 95-gradig bastu i 5-10 min. Det var svettigt! Tobias sa flera gånger "Nej, nu ger jag upp det här, kom så går vi ut" men vi höll ut tills vi blev hämtade. Sedan fick vi lägga oss på en stor rund "stenbädd", och där hälldes det vatten över oss, först ljummet, sedan varmare och varmare tills det blev på gränsen till för hett, innan det istället blev svalare och svalare och tills sist kallt. Sedan skrubbades vi från topp till tå, riktig pealing, innan det hälldes vatten igen. Det hela avslutades med skummassage, helt ljuvligt skönt (och sist såklart vatten), innan vi fick sätta oss i ett avslappningsrum och bara njuta... Oj så mjuk man blev! Inte en enda död hudcell fanns kvar på kroppen efter den behandlingen det kan jag lova!  Och efter den starten var det bara att lapa sol och njuta och ha det bra resten av veckan!

The green Machine is still going strong! Obesegrade hittills i serien, en eller två oavgjorda men annars är vi helt enkelt ett vinnande koncept =) Roligt!!

Annars har det hunnits med lite golf, lite födelsedagskalas, lite fotboll och ja... Massa mys bara! Jag har inte fått nå jobb nu på ett par veckor, så jag låtsas att jag har semester! Efter midsommar drar det igång i Insjön, för resten av sommaren så därför så njuter jag i fulla drag just nu! Speciellt på helgerna när Tobisen kommer och visar sina allra bästaste sidor =)

Dessutom är jag impad av min duktiga moster som cyklade Tjejvättern igår!! Två punkor har en fågel viskat om, men det ska bli roligt och höra vad hon har för kommentarer om arrangemanget!!!

Och så valet då. Jag gjorde naturligtvis min plikt som svensk och lade en röst. För även om jag inte direkt kan säga att jag är insatt, så tycker jag någonting, och en utebliven röst kan ses som en röst för det jag inte tror på... Så därför så pallrade jag mig dit trots att jag tycker EU-parlamentet känns rätt långt borta... Förresten så tycker jag att hela EU-grejen hamnat helt på sniskan faktiskt. Jag trodde att EU skulle finnas till för att förenkla och skapa öppenhet mellan länderna, men nu känns det mest som om EU lägger sig i allt möjligt i tid och otid och är bara ett enda stort regelverk. Uschia mig.
Jag är rätt nyfiken på hur det här valet speglar riksdagsvalet. Om det vore riksdagsval idag, skulle resultatet bli desamma som det blev i EU-valet????


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0