Sensationellt!

Skåre-Valbo. Igår kväll. Jobbig match för oss på läktaren, och fram till 15:e minuten i 3:e perioden stod det 2-3. Men så plötsligt blev det lyckligtvis 3-3:
Citerat om målet 1: "Jag såg ju Erkan skulle skjuta. Erkan klev in, så då gick jag in på bortre stolpen för att ta en eventuell retur. Det gick i full fart mot mål, men så såg jag att jag kom lite för fort så då fick jag börja bromsa. Så såg jag skottet komma, och ut kom pucken och på skridskon och i mål. En välplacerad bresida!" Freddan själv.
Citerat om målet 2: "Jag kom inte ihåg. Jag blev så glad när Freddan gjorde mål. Tur att det går bra för någon!" Tobias.
Citerat om målet 3: "Mål som mål. Spark eller inte spark. Det är oväsentligt. Men det var ju Freddan allafall!" Jag.
Det sensationella i inlägget är alltså att det faktiskt var just Tobias backkompis Freddan som äntligen äntligen fick göra mål (efter sina xx antal chanser den här säsongen) och naturligtvis sättet han gjorde det på (som inte var med klubban alltså). Detta brilljanta backpars alias är förresten Sten & Stanley -vilket säger det mesta om dem =) Sötnosarna! (Freddans förklaring på detta är att de rockar på isen precis som Sten & Stanley rockar på dans...ja....golvet...) Ähum, jaaa precis.. Rockar och rockar... (Naturligtvis det finns antagligen en annan förklaring till detta namn, den har bara inte kommit ut in public ännu.)

 Matchen gick därmed till förlängning, men efter 5 minuter så drog Skåre som tur var det längsta strået! Skönt!

Så imorn tar jag med mig Sofie härifrån Karlstad ett par dagar och först lite mer norrut, för att sedan svänga österut med målet Valbo såklart! Kanske också Tiger, Mats och lillebror också gör oss sällskap. Vinst imorn i returen och Skåre BK är i kval till Allsvenskan! Vid förlust får de en ny chans på tisdag, och vinnaren i den match får biljetten.  


Kommentarer
sofie

tack för en sååå mysig vistelse !!!! i kassen ligger nu ett rött kuddfodral och ett bärst. byt ut det röda mot ett bärst med en stjärna på. den helfärgade =) S

2009-03-12 @ 01:51:16
sofie

tack för en sååå mysig vistelse !!!! i kassen ligger nu ett rött kuddfodral och ett bärst. byt ut det röda mot ett bärst med en stjärna på. den helfärgade =) Ring när du kan sover ju en del i morrn men för över när ja vaknat min stumpa !!! ska ja följa =)

2009-03-12 @ 01:53:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0