Ringrostigt och slutspelat.

Tog med mig min goa vän Sofie från Karlstad hit i måndags, eftersom hon var ledig (eller tog ledigt) ett par dagar så passade det bra med några mysdagar här uppe. Dessutom spelade ju Skåre mot Valbo i Valbo, så vi styrde naturligtvis skutan ditåt på måndagskvällen, med goda förhoppningar om att få se Skåre köra över Valbo och direkt kvalificera sig till kvalserien. Så blev givetvis inte fallet. Mats gjorde oss sällskap för att se sitt livs första div I match och naturligtvis passade Skåre på att göra säsongens sämsta match och förlorade till slut med 6-2 (det endaste positiva under kvällen var att det faktiskt var Tobias som gjorde ett av målen).. Detta innebar en ny resa till samma ställe på tisdagskvällen (och förutom Sofie så följde Malin och Lovisa med -trevligt trevligt) för en avgörande, tredje och sista retur. Vinna eller försvinna. För Skåres del blev det försvinna tyvärr. Och säsongen tog slut för deras del.  Men de kan inte vara annat än nöjda med säsongen som helhet ändå.

Sofie trodde att allt detta prat om röda hus med vita knutar inte var mer än just prat, så när hon ironiskt frågade mig om det faktiskt var så, satt hon nästan i halsen när jag svarade "Jaa"... Och hon trodde nog mig inte riktigt förrän hon kom fram och faktiskt såg det med egna ögon.. Tokan =) Vi hade allafall ett par helmysiga dagar och strosade på bl.a Gripsholm och Furutorp, eftersom Sofie och Robin håller på att göra om lite hemma var Sofie i sjunde himlen. Hon var alldeles rådvill bland alla fina saker och tyger jag vågar lova att hon led av en beslutsångest som var 100 gånger värre än min... Och det vill inte säga lite det!
 
För övrigt gjorde jag min första fotbollsträning sen i maj igår kväll. Med rätt lag nu då, alltså Gagnef igen! Suuuperskoj! Tränare Mack ringde idag och tyckte minsann jag kunde vara med på match på lördag, men njaa... Dels hinner jag inte pga av jobb, men lite ringrostigt kändes det dock. Men tack Em ;) som ju måste gett Mack (som var sjuk) en positiv rapport, men ett par träningar till kan nog behövas först kanske =)  



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0