Premiärerna avklarade.

Kan inte låta bli att kommentera det som fyller Dalarnas olika dagstidningar för tillfället. Alltså fallet Linda Chen. Nog för att man är oskyldig till motsatsen bevisats -naturligtvis, men nog känns det som om sambon har trasslat in sig rätt rejält ändå. Har han inte gett lite för mycket lösa trådar som inte stämmer med fakta?
GW Persson är en mästare, och honom gäckar man inte så lätt... 


Igår bjöds det på en trevlig tillställning, då Tobias jobb bjöd på middag i Löfbergs Lila-restaurangen (vad den nu heter) i samband med elitseriepremiären mellan FBK-Skellefteå. Vi bjöds på timjankarré, med potatisgratäng och rosépepparsås, mycket mycket gott. Särskilt med tanke på att jag förväntat mig pyttipanna, som Herr boss på bygget hade utlovat från början!! Haha. Det bjöds på öl, vin, whiskey -what ever- i periodpauserna, men jag lämnade drickat åt de andra och gav mig hän åt en delikat bit äppelcheesecake istället. Matchen slutade i vår favör, får man väl lov att säga. Jag är inte något fan av Färjestad egentligen, men det är klart att jag önskar Mackan och de övriga av Tobisens ex-lagkompisar all medgång som det bara går, och då är 3p inkluderat!

Skåres premiär i söndags mot Munkfors gick precis som planerat, även om de i inledningen var oväntat tillbakapressade. Såhär i efterhand har Coach Karlsson meddelat att det var en taktisk medvetenhet, så ja, det gick alltså som planerat hela vägen. Vinst med 3-1, eller blev det rent av 4-1? Skit samma. Ingen utvisning av nr 6, trots en del provokation, vilket verkligen är något att berömma honom för ;) Stabilt spel i övrigt, hoppas de fortsätter på det här viset, det kan bli en rolig säsong trots de tunga tappen i offensiven. Det finns kvaliteter i de nya som kommit upp också, så bara de får ett par matcher i benen så!    
Som tur är kommer väl Malin sitta brevid mig och kika den här säsongen -åtminstone till jul, men nog kommer det bli bra tomt utan sötaste Sofie... Kaffe och korv och ja... Vi. Men som tur är lär de mötas ett par gånger, så då får vi återuppleva dessa seeega periodpauser tillsammans igen =) 


Kommentarer
sofie

coach karlsson gjorde sina uttalande =) han är allt en man han.... och du vaaaad tomt vi kommer ha utan varann..... så mys och prata idag pussar söta du

2009-09-22 @ 14:32:13


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0