Höst -på gott och ont.

Karlstad några dagar igen.
Solen är på uppgång och påminner mig om att hösten kan vara en rätt mysig tid också, med fina dagar. För ärligt talat är jag inte speciellt förtjust i den, inte i år. Jag tycker sommaren gick på tok för fort. Jag undrar vart de ljumma kvällarna tog vägen med kvällsdopp och sitta ute i varma vindar, äta gott eller bara vara? De blev inte många sådana. Dessutom finns det inget som är mer irriterande än att vakna till 10 seega surrande flugor mot fönstret, tokarga för att glasrutan hindrar dem på deras väg mot ingenstans. Jag förstår inte vart de kommer ifrån, men de hittar uppenbarligen in till mig, till mitt fönster, varje morgon, så fort det börjar bli lite ljust. Jag har försökt tänka positivt angående dessa små kräk, men den mest positiva tanke jag lyckats med är "döda"...
Jag tycker det är tråkigt att det är mörkt när klockan är halv åtta, eller till och med ännu tidigare när det blåser och regnar -höstväder. Mest tycker jag så här bara för att min favoritsysselsättning just nu (förutom att kramas med Tobisen) utövas utomhus och underlättas betydligt av dagsljus, värme och minimal vind.
Men som sagt så är solen på uppgång och kan förhoppningsvis värma upp vår jord till åtminstone 10 grader kanske, och jag tänker utnyttja denna vackra höstdag på bästa sätt -på Hammarö GK faktiskt.
Och det bästa av allt är att det kan få bli mörkt när jag är klar, för min Bis kommer för en gångs skull vara hemma och möta mig när jag kommer tillbaka -ombytta roller kan man säga, så vi kan laga mat, se på idol, kramas och tända ljus i mörkret.
Och det finns en sak till som ändå är positivt med hösten och det är apelsiner. Orangea och fullproppade med c-vitamin, dessutom sanslöst goda. Japp. Positivt.



Imorgon är det tjejkväll på Mitticity. Tokbra erbjudanden. Torsdagar är en perfekt dag för tjejkvällar. Utom den här veckan då Tobias onsdagsmatch är lagd på torsdagen istället. Enda gången! Så nu är frågan hur jag ska hantera det här, för det är 50% på alla jeans på VeroModa och de finns ett par där som jag gärna skulle lägga vantarna på... Får nog gå och prova idag, och hugga dem direkt kl 19... Missa första 10 av matchen, men det borde jag väl bli förlåten för?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0