(Miss)nöjd kund.

Klockan är strax tolv. Jag har redan hunnit med att äta frukost två gånger. Läst tidningen. Bakat äppelpaj. Ätit äppelpaj. Gjort en repa till Mora för däckbyte hos Dennis. Läst senaste Leksingen. Handlat till mamma. Ringt och varit besvärlig kund*.  Inväntat ett parti fönster som skulle levereras mellan 10:30 och 13:00. Tanken var nu en golfvända med bror. Så går jag in på hemsidan för att boka en starttid, så är det startförbud till kl.15:10.. Jag som väntat såå. Och nu blev plötsligt dagen vansinnigt lång. För går jag ut så sent som vid 15-tiden så blir det för tight innan fotbollsträningen. Gaah!

*Abropå att vara besvärlig kund så handlade det om ett par nyinköpta stövlar som visade sig vara fullkomligt olika höga och vida. Från Skopunkten. I Karlstad -vilket inte hade spelat någon som helst roll om Skopunkten funnits här i närheten någonstans, men det gör det inte. Dessutom vet jag att jag tog sista paret stl 40. Av en modell från förra året. Men de bad mig istället ringa till butiken inne i stan, för att höra om de möjligtvis kunde ha ett par kvar i min storlek. De hade de naturligtvis inte. Men däremot hade de några ex kvar i Örebro! Örebro?? Nog för att jag är snål emellanåt, men att åka till Örebro för att byta ett par skor av förra årets modell, som jag dessutom fick för halva priset (eftersom jag köpte två par skor), känns inte direkt lönsamt... Men! Jag hade ändå sådan megatur i oturen och fick prata med rätt människa där i Centrum-butiken. För hon kom på att de skulle få besök från Örebrobutiken den 14:e, så kunde jag bara hålla ut tills dess så skulle han kunna ta med sig ett par... Om jag kan hålla ut? Självklart! Dessutom är jag nog inte på väg ditåt förrän kanske i den vevan eventuellt i allafall!! Så går det här i lås, så får jag nästan lov att säga att kundservicen på SKOPUNKTEN är lika bra som den vi erbjuder på Clas. Och det vill ju inte säga lite ;)  Så jag håller alla tummarna för att det inte var något dumt felsaldo, eller att det händer något annat irriterande (som att han skulle glömma dem, eller att hon rent av glömmer att ringa honom), men så länge är jag överlycklig i sinnet! Stort tack för besväret så länge fantastiska Du!

Och nu är klockan 12 minuter senare. Vad göra nu då?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0