(H)ärliga barn!

Åh, jag får lov att berätta en rolig episod! Barn kan ju vara såå härliga...

Igår var jag och jobbade en stund, och jag har en kollega som är frånskild men har en dotter som är i 6-årsåldern. Hon jobbade också, och så kom dottern och pappan in och hälsade på. De stod i en annan del av butiken, men rätt som det var hörde jag min kollega nämna mitt namn. Jag trodde hon ville mig något och gick dit;

"Ropade du på mig?"
"Haha nej, inte egentligen, men det var Xx(dottern) här som tycker du är så snygg så hennes förslag var att du kanske kunde bli pappas nya tjej."

(Hur finner man sig i den situationen?)
"Oj, men det var snällt sagt Xx, fast nu är jag ju redan upptagen"
"Ja du vet Xx, att Johanna redan har en kille..."

Jag hade tur där, med barn vet man ju inte -det är visserligen ärliga, men det kan ju lika gärna kunnat vara tvärtom; "men inte hon, hon har ju jättestor näsa..." eller något! Haha!







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0