In my neighbourhood

Har börjat dagen med en motionsrunda för att ja, dels röra på mig, men också för att bli bekant med neighbourhoodet.. Målet var att jag skulle hitta till bakgaten in på området. Det gick inte. Det ska finnas en, men jag hittade den såklart inte trots idoga ansträngningar! Får göra ett nytt försök någon dag. Skorna funkade fint, inga skavsår... Däremot börjar min högra stortånagel som just återgått till någorlunda normal nagelfärg (förutom den övre 1/3-delen) skifta i rött-vinrött-blått igen. Bara att säga hej, välkommen tillbaka älskade blånagel!

Någon dag för framöver ska jag träffa en tysk tjej som också bor i mitt neighbourhood, hoppas det blir bra. Efter flygningen hit så kändes det nästan som om jag plötsligt kunde tyska (jag flög med Lufthansa och hade ett stopover på ett par timmar i Frankfurt)... Men nu ett par dagar och några nya insikter senare så tror jag inte längre att mina tyskakunskaper sträcker sig längre än till... Ingenstans alls. Så jag håller mig till engelskan tror jag och hoppas att den håller. 


Kommentarer
elin

åhh hoppas du har det bra Johanna det låter iaf som om du har det underbart! Det kommer kännas tomt utan dig när du inte kommer medverka på ett enda släkt kalas/träff på ett år.. men desto roligare blir det att ses igen när du kommer hem.. var rädd om dig! Kram Kusin Elin

2010-08-24 @ 20:48:58
URL: http://elinlundblad.blogg.se/
Eivinduna

Great Site. Useful info. I will surely check back soon.

2011-03-17 @ 07:46:54
URL: http://eivinduna.blog16.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0