I löööv it, I löööv it!

Fredagens ESL-avslutning blev en trevlig tillställning. Massor med god mat. En del smaker som kändes igen, andra som inte kan klassas som annat än...different. Men spännande! Det bjöds verkligen på en internationell buffé med allt från enchiladas och brazilianskt cheesebread till nudlar och jordgubbstårta (som nu ju redan känner till). Och naturligtvis allting däremellan! Som sagt, jättemysigt, och det är faktiskt inte utan att det är lite vemodigt som vi inte behöver dra oss upp ur sängarna imorgon bitti ändå...
                                  

I lördags hade cravingsarna efter köttbullar tagit överhanden, så vi intog en delikat late lunch/tidig middag på IKEA. Och passade samtidigt på att fylla på förrådet med vaniljdoftande stearinljus, för de brinner flitigt i min lilla lya. Sedan en snabbis till Target innan vi skulle hemåt och då lyckades vi faktiskt åka vilse på något vänster. Jag måste stolt påstå att det ändå var längesen vi virrade bort oss nu, men bara just därför kanske, så hände det med råge igår. När vi 40 minuter senare var på rätt köl igen hade vi bestämt oss för att avsluta kvällen med bio -Love and other drugs fick det bli. Ganska bra film kan jag nog tycka. 
                                   
                                  
                                  
                                  
                                  
                                   
Hittills i det här inlägget har "vi" utgjorts av mig och Sandra. Men hon jobbade hela dagen idag (söndag) så det är inte förrän nu kl 22, som hon på något vis är inblandad i min dag! Hur som helst så har jag tillbringat större delen av dagen Downtown faktiskt. Först blev det några timmar på den svenska julmarknaden här i Atlanta. Det kryllar ju av svenskar i den här staden! Det fanns en del craft -hantverk- som jag aldrig i livet skulle lägga pengar på, men så fanns det ju också glögg och smörgåsar med antingen julskinka och senap, eller med gravlax och hovmästarsås! Jag tog den med lax, och jag lovar jag hade kunnat äta upp varenda en som de gjort i ordning. Attans papiljotter så gott det var! Sedan hade svenska skolan Luciatåg, och det fanns en del pyssel för barnen och ja... 
Sedan blev det en snabbis hem och byta om innan jag åkte tillbaka för ett event på min frisörs nya salong. Oooh, vilken superfin salong det kommer bli när den är klar! Den ska inte öppna förrän i maj så det är en bit kvar, men hon hade lite öppet hus ändå. Trevligt att träffa lite folk och umgås! Men nu ligger jag under Sandras snuggie och tänker sova hos henne. 
                                 
                                 
                                 
                                 
                                 

Och ja! Det största för hela helgen -idag har det snöat! Från och till under hela dagen faktiskt, ser ni på bilden? Mysig timing med tanke på julmarknaden, men ändå, nej inge mysigt med snö här i Atlanta. Det blir direkt lite smått kaos eftersom man inte är van vid halt väglag, man inte använder vinterdäck och det finns black ice (en förrädisk typ som lägger sig på vägen utan att synas tydligen). Dessutom vill jag ha det varmt! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0