Planering, vad är det?

De senaste dagarna har vi väl verkligen fått erfara att det inte alltid blir som man tänkt sig! Förutom flygkaoset i Europa hoppas vi slippa drabbas av snöstormens konsekvenser när vi drar mot New York. Vi åker dit (förhoppningsvis) imorgon och firar in det nya året!

Jag nämnde sist att vi skulle njuta av lite julmat på Christmas Day, så blev det ju naturligtvis inte heller. Vet inte om man ska kalla det oplanering eller helt enkelt oerfarenhet. Vi hade tänkt oss att handla allt vi skulle behöva under helgen på kvällen den 24:e, eftersom allt skulle vara stängt sedan. Vi hade inte räknat med att allt dessutom stängde tidigare kvällen innan! Publix, Target, Kroger -ALLT som normalt håller öppet så gott som dygnet runt, hade bommat igen totalt bara för att vi hade soptomt i kylen (och längtade efter hemgjorda köttbullar, lax, sill, omelett och potatisgratäng bl.a)! Tur för oss att vi laddat upp och ätit mer än en människas månadsbehov under ett par restaurangbesök under dagarna innan... Så det gick ingen nöd på oss egentligen..

När vi vaknade i lördags var det vitt ute! Första vita julen här på evigheters evigheter! Som tur är har vägarna ändå varit rena och torra så det har inte åsamkat oss några problem... Fast det slog mig att jag inte kan spatsera runt i gympadojor eller converse i NY om det är riktig vinter där, så idag har det blivit sista minuten-jakt på UGGs. De har funnits överallt fram tills jaa, inte vet jag, idag? Igår? Antagligen tills snön kom, för nu fanns de inte att få tag på någonstans! Sååå typiskt! Till slut fick de bli ett par liknande. Vi åkte runt som tokar, och gick in i den sista butiken ett par minuter efter 21. Kom ut igen med en påse 5 minuter senare. De stängde kl 21. Men nu behöver jag förhoppningvis varken frysa eller få skavsår. Jag antar -och hoppas- att det kommer bli några kilometers vandring bland blocken på Manhattan de närmaste dagarna =)      


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0