Fyra år sen sist, men-

Vinter OS -10 är invigt och igång -äntligen!! I två veckor ska varenda sportintresserad kotte go Canada!
Som den sportnörd jag ändå är så bara älskar jag när det är sport på tvn heela dagarna! Det värsta är väl just därför att det i just här fallet kommer vara sport på tvn hela nätterna... Jag kan inte hålla mig vaken många minuter efter 10 så är det bara, men ok; jag älskar tanken på att världen kommer vara sporttokig 24-7!! 
Och visst är det något speciellt med OS?? Till och med backhoppning -eller störthoppning som är min egen benämning på sporten- är intressant att se på under OS.

Jag hoppas naturligtvis på svenska medaljer men är realist (i just detta fallet åtminstone) och tror kanske inte vi är stekheta i varenda gren... Håller tummarna för Helena Jonsson, Sälen från Tärnaby, och så är jag tycker jag det ska bli rät spännande att se vad gubbkronorna kan åstadkomma!
Damkronorna bör också kunna göra bra ifrån sig, och såg ni förresten Sven-Åke Östberg på läktaren igår mot Schweiz? Naturligtvis iklädd allas vårat kännemärke -leksandströjan! Starkt jobbat av honom tycker jag!

Nog för att man får rikigt bra kondition genom alla denna tv-sport, men nu ska jag faktiskt pallra mig iväg för att ja... underhålla den...

See ya!


Kommentarer
Liza

Ah, därför du inte orkar dig på föreläsningen imorrn, vissa av oss tänkte klara av både och ;)

2010-02-14 @ 23:34:13
Leanderamna

I have surfed to your site accidentally and can not break away from it. It is really great!

2011-01-27 @ 10:46:16
URL: http://leanderamna.blog24h.com
Johanna

Oh, thank you! You're more than welcome to stay with me for as long as you'd like! Have a great day!

2011-01-28 @ 02:27:13
URL: http://jnord.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0