Det finns alltid saker att klaga på!

The Devils möter Blackhawks på tvn i bakgrunden.

Det har spöregnat hela dagen och varit rusktigt kallt. Alltså, jag vet att det är kallare där hemma. Men idag när jag stod och tankade så trodde jag nästan att det skulle börja snöa, det var sån luft. Ni vet när det nästan luktar snö. Och jag har varit kall och frusen hela dagen. Jag kanske måste köpa mig en jacka... Och ett par tofflor. Nu har jag precis krupit under täcket med en fleecefilt närmast kroppen efter ett varmt och skönt bad. Jag vet inte hur jag ska förklara kylan, men på något sätt så blir det ändå kallt. Kanske för att jag tror att det inte kan bli kallt här. Eller för att luften är så fuktig och rå. Eller på grund av något annat som mina hjärnceller inte lyckats koppla ihop än. Men jag är inte den enda som fryser, jag har sett många med både vantar och mössa, och idag var det en man som var ute och gick i dunjacka till och med! Det svänger helt klart väldigt snabbt vädermässigt här. Jag hoppas det svänger tillbaka snart.

Jag kan också passa på att berätta att det finns ett yrke som har värre rykte än lapp-lisorna. På riktigt! En dag när jag kikade ut genom fönstret såg jag att en bil hade stannat till utanför och i den satt det en dam och skrev någonting. Jag undrade vad det hon gjorde och fick det snart förklarat för mig. Vad hon helt enkelt gjorde var att notera allt hon såg som fanns att anmärka på på varje tomt. Och får man en notis tar det inte många dagar innan det dimper ner en lapp i brevlådan om vad som måste åtgärdas. Det kan handla om att det ligger leksaker på gräsmattan, att soptunnorna står fel eller inte är bortkörda efter tömningen, att det inte är räfsat eller löven bortblåsta -you get it. Bara för att man köpt ett hus ska man inte tro att man får härja som man vill! Utifrån sett ska allting helt enkelt alltid se perfekt ut i det här landet, no matter what. Att upprätthålla fasaden är det viktigaste, sen spelar det ingen roll hur stort kaoset är där ingen ser... Så, det finns alltså ett yrke utformat för att se till detta -tänk dig att jobba som klago-tant! Undrar just vem som väljer att ta ett sådant jobb? Och vilka kvalikationer som krävs för att få jobbet...   


<3 från ATL      


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0