Min klass.

Det händer inte så värst mycket här hos mig den här veckan. Vi tragglar på med engelskan... Eller tragglar var nog att överdriva. Jag lider varenda gång klockan ringer tidigt och jag vet att jag måste upp för att åka dit. Men så är där så mycket olika lustiga människor att man inte kan annat än le när man väl sitter där i kyrkan.

Vi är verkligen en blandad skara människor. Kanske har jag redan berättat det för er... Jag minns inte så noga. Men bl.a finns där ett pensionärspar från Colombia -den sötaste gamla gubben och en fiinfin tant. Gubben är lite av en poet upptäckte vi här om sistens, då vi höll på att prata om marriage. På frågan om hur länge de varit gifta kunde de inte riktigt svara... "For so many years... many many..." Och så kom det; "I have a little notice about marriage....(paus) A marriage is like driving a car. But not on the freeway. On a small narrow road where trees keep falling in your way, and there are suddenly stones in the middle of the road....(paus) ...You have to be a really good driver..." Vad sägs om den liknelsen? En annan gång fick gubben -Alfredo, som han heter- frågan, faktiskt av sin fru, hur länge han älskat henne. Och vad svarar man på det? "Since the first time a saw you"... hur vackert? 
För övrigt har vi också ett helt gäng asiater som överanvänder "the" på ett sätt som inte överhuvudtaget egentligen är möjligt, och en fröken som inte göra annat än att klaga på allt som har med det här landet att göra. Hon kommer från något sydamerikanskt land men är här som au pair. Varför vet jag inte, för allt från det amerikanska skolsystemet, till maten och hennes host-family är inget annat än pest i hennes ögon. Vi har Gulschan från Ryssland som man skulle kunna tro är i 40-årsåldern, men i själva verket är 28. Farrah från Syrien vet allt, according to herself. Lyssna och lära, men för guds skull inte säga emot! Trinidad (från Mexiko?) jobbar på nätterna och sover på dagarna -när han inte är på engelskan då. Hans fru får ta hand om barnen och själv träffar han dem just inte. Hmmm, ja, och så en annan svenska då såklart... Som sparar allt hon vill säga tills hon kommer utanför dörren efter lektionens slut ;) Och så har vi en skara till som jag inte riktigt vet hur jag lämpligast ska förklara men som bidrar till den märkliga mixen på sitt vis.    


Kommentarer
Sandra

Klart jag väntar, kan ju inte störa lektionen tssss.. Jag har btw news om next wednesday!!

2010-11-04 @ 04:23:22
URL: http://slundberg.blogg.se/
Henningkatharina

Great site! Lots of useful information!

2011-05-09 @ 15:04:16
URL: http://henningkatharina.blogimagine.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0