En novemberhelg i ATL

Hmm... Här kommer en liten update från den gångna helgen... Egentligen hade vi inte så mycket planerat. Det här var till och med första helgen som vi inte riktigt visste vad vi faktiskt skulle göra med vår lediga tid. Det handlar inte om att det inte finns att välja på, utan snarare... Ja, lathet?

Hur som helst så testade vi ytterliggare ett mall på lördagseftermiddagen... Perimeter Mall. Molly och Sandra är de som är inkluderade i "vi:et" under den här dagen. Vi var inte ensamma, men när vi kände oss klara lämnade vi med en kasse var -från samma affär. Min innehöll ett par $5-jenas och shorts för samma pris. Därefter drog vi vidare downtown för att inviga Sandra i pizzornas himmelrike -California Pizza Kitchen!

                                 
                                 
                                 
                                 
Oooooch, när vi var nöjda och belåtna hade klockan redan närmat sig 22-snåret. Men vi forsatte vår shopping på Target. Jag har ju nämnt Target förut, en tokrolig butik där man kan spendera timmar egentligen, och där man hittar allt möjligt! Bland annat de här onciesarna nedan. Det är nämligen såhär att det är lite kallt här när man ska sova. Och speciellt hos Sandra. Och eftersom vi diskuterat det här alternativet sedan en tid tillbaka kunde det kanske äntligen vara dags. Såå, eftersom vi aldrig har brytt oss om vad folk tyckt och tänkt förut, så gjorde vi det helt enkelt inte nu heller. Galet sköna sparkdräkter i fleece som helt klart fyller en viktig funktion! Dessvärre fick vi inte till det med färger och storlekar, så det var bara Mollsan som fick med sig sin hem. Men, snart har jag min här hemma med!  
                         
                         


Söndagen var tänkt att spenderas i de kulturella sammanhangen -nämligen på museum. Det skulle handla om Atlanta History Center. Men, när vi väl lyckats pallra oss upp ur sängarna och slutligen hittat rätt (det skulle minsann inte vara svårt att hitta det stället, berättade Sandra när jag kom för att hämta upp henne. Kanske hade hon glömt att det var vi som skulle ut och åka...) så fanns det såklart inga parkeringsplatser lediga. Varenda en var upptagen! Inte ens i närheten kunde vi hitta en där vi inte kunde riskera att bli "towed away at owners expense". Alltså, den risken kunde vi ju inte ta! Hur skulle jag förklara mig om det hände? "...Öh, jooo... Du. Jag parkerade visst här fast man inte får. Och nu är inte bilen här där jag ställde den... Den är... borta... Och jag skulle nog behöva låna lite... eller ganska mycket pengar till finen (bötern). Och skjuts hem...." Nee, jag tror inte det. Sååå. Vi fick tänka om. Sätta plan B i verket. Vilken inte ens var uppfunnen. Men det eftersom solen sken från en klarblå himmel så passade vi på att promenixa lite i Buckheads vackra omgivningar. Och jag vet inte hur många gånger jag använt adverbet "vackert", men vad annars ska man säga?
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
              


Kommentarer
Gjermundjohanne

Keep up this great resource. I bookmark your site, best greetings

2012-02-03 @ 08:42:30
URL: http://gjermundjohanne.blogmentions.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0