Back in beautiful ATL

Japp så är det. Egentligen i tisdagskväll. Men det är alltid något på G så inte förrän nu har jag en stund över att plita ner några bokstäver om mina senaste dagar.

Lördagen hade två happenings. Shopping och hockey. Att säga att vi strosade i affärerna på Garden State Plaza skildar inte verkligheten riktigt... Vi snarare jagade igenom dem för att hinna se så många som möjlig. Det hjälpte naturligtvis inte. Mallet var minst sagt gigantinskt, men riktigt riktigt bra! Jag lider lika mycket av "jaaaa-men-jag-ska-fundera-en-stund"-, "jaaa-men-vi-kollar-lite-till-och-går-tillbaka-sen"- och beslutångest här som hemma. Det fick jag såklart sota för då jag hittade ett par riktigt snygga jeans till kanonpris -20 dollar! Issuet den gången var att vi precis ätit och jag orkade helt enkelt inte prova just då. Och sedan hann jag inte för plötsligt stod taxin där och väntade. Och jag lovar er att det grämer mig. Attans papiljotter vad jag hade velat ha de där jeansen egentligen!
                      
                       
                        
Hem och byta om för hockeykväll. Devils-Bruins. Lite ute i sista sekunden kan man säga, men inte så mycket p.g.a av oss utan mer på grund att sena taxisar... Väl framme visade det sig att biljetterna låg och väntade på andra sidan byggnaden. Hm, inte sugen på ett varv runt Prudential Center just precis då när matchen var i full gång redan, men what to do? Ett par snälla poliser frågade om vi möjligtvis var svenska? Och hur han kunde se det förtäljer inte historien, men viss blondhet och förrvirring kan ha spelat in, jag vet inte riktigt. Hur som helst visade de i vilken riktning vi skulle gå, innan de ett par sekunder senare visslade tillbaka oss och gav oss lift i polisbilen genom det avspärrade och folkiga området runt hallen. Japp, blåljusen på naturligtvis! Väl där var de bussiga herrarna inte säkra på att det där verkligen var vår ingång vi stannat vid, så de erbjöd sig att stanna ett par minuter ifall det var så att vi faktiskt skulle gå in på framsidan (för då skulle de alltså skjutsat tillbaka oss). Det behövdes dock inte, ett par minuter senare kunde jag se de återstående 6 minuterna av 1:a perioden.. Matchen gick förövrigt sådär. Sett med Jersey-ögon alltså.
                     
                     
                     
                     

Söndagen tillbringades på Manhattan. Vi strosade. Det var första gången jag var i New York. Häftigt stad. Imponerade byggnader. Jag är ju som ni redan vet ingen höjdare när det kommer till fotografering. Men på bussen hem ploppade plöstligt knappen upp som jag letat efter ända sedan jag köpte det där nedrans kameran. Jag har alltid undrat vad för kass kamera jag fick för de där tusenlapparna, som varken kunde ta kort i mörker eller ens snygga bilder i dagsljus. Men nu så kan jag! Och vilken skillnad bara man har rätt inställning -eller en inställning överhuvudtaget...! Tyvärr då hittade jag ju som jag sa den här knappen på vägen hem. Den hade verkligen behövts där och då, för att någorlunda lyckas fånga alla coola skyltar, lampor, byggnader och ja, vi vet. Men här Tony, kommer det som jag trots allt lyckades åstadkomma =) Och jag vill också poäntera att ni i fortsättningen inte kan förvänta er några proffsfoton även fast det kanske nyss verkade så, men åtminstone sådana i klass med gemene mans!  
                     
                      
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
                     
Det blev ingen tid för allt man bara måste göra och se när man är i New York. Det ska istället avverkas under några intensiva dagar i december när Tobias kommer! Har jag förresten nämnt att han kommer och hälsar på? Det blir toppen och som sagt, då ska vi turista på riktigt i New York över nyår bl.a.

Under måndagen undersöktes Newark och Jersey City en liten smula. Bl.a lunch i Hoboken på en mycket noga utvald chinese (vi hade dividerat en bra stund om vilket ställe vi skulle välja), som så här i efterhand inte kan ha varit annat än en täckmantel för diverse annan kinesisk verksamhet med tanke på maten, servicen och att vi var de enda gästerna trots att det var lunch-tid... Men men, man måste väl gå på nitarna någongång också...
                     
                     

Tisdagen innebar mest städning och hemresa till vackra Atlanta igen. Och att jag skriver så har inte att göra något med att New York och New Jersey var fult eller så. Absolut inte, men heller inte lika fint som i Atlanta. Mitt intryck (med undantag av självaste Manhattan) är ändå att det var lite gråare och lite mer betong där uppe än här.. Och så lite kyligare såklart! När vi steg ur planet på kvällskvisten visade termometern 23 grader. Behagligt skönt!   
                     
  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0