Columbus Day!

I måndags var det helgdag här i USA. Columbus fick en dag uppkallad efter sig för att han åkte vilse en gång. Jag borde med andra ord få en månad uppkallad efter mig! Jag åker ju vilse varenda gång jag sätter mig i bilen... 


Columbus Day firas varje år och infaller som den andra måndagen i oktober. Hur dagen firas varierar från stat till stat, men 2 stater tillkännager inte dagen överhuvudtaget; Hawaii och Nevada. På vissa håll kan dagen kallas något annat t.ex Indigenous People's Day (Berkley CA) eller Native American Day (South Dakota). Den 12 oktober 1492 steg Columbus i land i USA i tron att han äntligen kommit till Indien. Dagen har firats sedan 1800-talet, men blev officiell helgdag i USA 1937.


Vi firade dagen med en tur till Lenox Square, jordens godaste, perfektaste pizzor och varsin kiwi lemonade på California Pizza Place;
                
                
                           


Kommentarer
mb

Alltså Johanna, du är så fin!

2010-10-15 @ 08:48:40
URL: http://majabergkvists.blogg.se/
Kusin Elin

men Johanna har du slömt bort vilka som har världens godaste pizzor på så kort tid? Amoré är ju bäst;)

2010-10-16 @ 18:43:57
J

Elin, jag förstår att du har svårt att tro det, men den här pizzan slår t.o.m Amore med hästlängder!

2010-10-21 @ 05:08:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0