Lite kuriosa...

...som jag av olika anledningar lagt märke till eller fått reda på hittills under min tid här i Atlanta!

*Det bor en hel del asiater här. De är bara ute på mornarna och när solen gått ner på kvällarna. De är rädda för solen. Är ute på morgonen efter att solen gått upp så är det långärmat, långbyxor och solskärm eller hatt som gäller!  

*Vårt mall Discovery Mills här i närheten är hållpunkt för häng på kvällarna. Det förekommer tydligen en del gänguppgörelser och överfall. Har visst varit om det på tv, men det har jag inte sett utan bara hört. Eftersom jag i princip aldrig tittar på tv. Discovery Mills är med andra ord inget att rekommendera kvällstid.

*CNN, ni vet sportkanalen på tv. Haha, bara för att jag just skrev att jag aldrig ser på tv! Hursomhelst, har sitt headquarter här i Atlanta. Här har ni beviset;

                             


*Det finns IKEA. Där kan man handla Leksandsbröd, ljus sirap, kräftor, kaviar och jag undrar om det inte finns vaniljsocker också eventuellt... 

*Att slänga skräp på motorvägen kan ge böter på 1000-1200 dollar. Knappast värt att riskera. Bananskal räknas också som skräp.

*Det är inte förbjudet att slå sina barn här. Och det förekommer. Däremot får man andra slå någon annan, då är det misshandel. Hur tänke de när de utformade den lagen?

*Persikan är Georgias symbol. Liksom t.ex apelsinen är Floridas. Den återkommer i namn allt som oftast och finns också i bakgrunden på reg-skyltarna på Georgias bilar. 

*När man ska svänga höger så får man/ska man göra det om tillfälle ges även om det är rött. Dessutom får man köra på gult, gör man det inte kan det hända att man plötsligt har bakomvarande bil i skuffen. Men man måste såklart stanna på rött.

*Det finns en del hel, eller jag skulle nog till och med dra till och säga majoriteten av Atlantas befolkning är afro-amerikaner. Det beror på att det för längesen fanns massor med bomullsfält här i södern, och det skeppades (tyvärr) massor med slavar till den här delen av USA. (Eller kan det månne bero på att det är the hiphop-capital of the world?) 

Puss på er!

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0