Sugarloaf.

Tvärs över vägen från mitt neighbourhood ligger ett annat som heter Sugarloaf. Det ligger en fiin golfbana (som inte jag har tillgång till tyvärr) som slingrar sig igenom och husen här är gigantiska. Det är mycket vatten och helt fantastiskt vackert. Men får naturligtvis inte komma här hur som helst. Vi har viss säkerhet med stängda gater in till vårat neighbourhood, men för att ta sig in på Sugarloaf krävs att man antingen bor där, har tillstånd i form av ett speciellt kort, eller att man finns uppsatt på en lista. Gaten är bemannad, och man kommer helt enkelt inte in på något annat sätt än genom att passera förbi där.

Jag har varit in på Sugarloaf två gånger. En gång förra veckan då det blev en promenix runt neighbourhoodet (som består av inte mindre än 2000 hus!! Hur många finns det i Västannor? ). Vi traskade i rast takt en vända som tog oss 1 timme, och vi svischade bland annat förbi Marian Hossas, Toni Braxtons, ziplock-påsuppfinnarens, och lottskrap-uppfinnarens hus. Dessutom bor en av tjejerna i TLC där, och också någon som kallas Bow Wow (som man tydligen ska känna till enligt Sandra). Senaste skvallret säger dessutom att Uscher håller till i området. Han sågs visst nyligen på vår lokala livsmedelsbutik Kroger, här i Duluth.

När jag svängde in till oss här förra veckan så kom det ut en stoooor svart blank bil med kolsvarta tonade rutor från Sugarloaf. Känslan sa mig att någon satt i bilen. Men vem kan man ju spekulera om... 

Åh, en sak till när jag ändå är i farten... Jag är egentligen inte så imponerad av Hummrar (Hummers?). Jag tycker inte att de är så jädrans snygga men jag har faktiskt sett en Hummer-limousine.. Den var lång som en kortare lastbil. Det var imponerande.     


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0