Höst?

Här får man lov att vara inomhus för att lista ut vad det rimligen kan vara för årstid. När man är ny "i stan" så kan man inte gå på utetemperaturen direkt för att avgöra utan man får istället gå in på mallsen och kolla in utbudet i affärerna. Det känns nästan lite som att man försöker intala sig att det nog blir ett årstidsbyte bara för att man rear ut bikinisarna till fördel för mössor och scarvs, eller om man bara gör en bra deal på denim och jeggings så vill folk köpa det -och då blir det ju också automatiskt höst. Folket här försöker med andra ord forcera fram hösten -själv gör jag allt jag kan för att slippa inse att det kan bli kyligare även här i mitt solparadis.. Men idag var den plötsligt här; regn och rusk och förhållandevis kallt. Det verkar inte bättre än att hösten faktiskt kommit även hit, trots att jag kämpat emot med näbbar och klor. Jag och S:et hade uppenbarligen inte en chans i vår fight mot resten av Georgias befolkning som av någon konstig anledning suckar av välbehag över den kyliga luften. Vad tänker de med när de gör så? Hur kan man inte vilja ha sommar och sol?    





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0