I'm dancing with the world!

Och just nu känns det som att jag för! Jag har lite svårt att förstå att jag verkligen är här. Att jag har varit här en månad... Ja, idag faktiskt när jag tänker efter! Och jag älskar varje sekund! Jag tänker att man inte kan få ha det så här tokbra?!  

Jag har den bästbästaste familjen man kan ha på den här sidan Atlanten (visserligen har jag det på andra sidan Atlanten också så klart) och jag är såå glad att jag är här!

Helgen har bjudit på en del massa. Bland annat
- Familypicnic arrangerad av en av tjejernas skola i en park som jag inte kommer ihåg vad den heter. Massor med lekande barn i olika åldrar och lika många (eller dubbelt upp kanske förresten?!) föräldrar som pladdrar om ditten och datten och är mega-super-artiga mot varandra. Och så jag någonstans i mitten. Lost -som vanligt. Antagligen såg jag dessutom lika förrvirrad ut som jag kände mig. Men till och med där och då, i den situationen hade jag vett nog att njuta av och insupa den amerikanska kulturen... För det är en sån typiskt amerikansk happening, eller inte alls ens en happening utan egentligen bara något som ...gillas. En superrolig dag där det bara handlar om att umgås. Alla som hade efternamn som började på A-I (eller nån bokstav i mitten) tog med någon kall maträtt och de mellan J- och Z brought desserts. Så det serverades mat så det räckte och blev över! Och massor med brownies, cupcakes, maränger, buns, donuts och jag vet inte allt!
- Poolhäng med de bästa knäppstararna (alla fall en) som jorden lyckats åstadkomma, och dessutom placerat i min närhet! Gillas. Vi har lite panik över att det säga att poolen stänger i slutet av september... Och det är ju typ nu! Vart tar man då vägen? Det är ju varmt!
- Pizza och glassmys i Suwanee. Där kan man köpa mjukglass (eller frozen yoghurt i typ 15 olika flavours) med alla tänkbara tillbehör -nötter, mûsli, raisins, m&m, kokos, strössel, kaksmul, peanutbutter, hallon, kiwi, litchis, jordgubbar, kola sås, ja men ni fattar- i lösvikt! Så man fyller sin bägare med det man vill ha så betalar man för vikten! Göttans!
- Filmkväll hos S:et herself. Eller i hennes källare. The Hangover, som plötsligt framstår som lite mer... Nära? Oj, nej tro nu inte att det är såna äventyr jag är ute på. Men plötsligt känns inte Vegas toklångt borta. Och filmen ger en annan känsla när man är här. Livet är annorlunda här. Sedan hann vi också med 17 again. Där emellan diskuterades bland annat Bamses dunderhonung, skillnader mellan Sverige och Tyskland, människor i allmänhet och synnerhet, och så gav vi oss på att försöka förklarar Mumin för Helen. Det visade ju sig vara bra mycket svårare än vi trott. För hur förklarar man egentligen honom? Hur han ser ut? Han är ju inget annat än ett mumintroll rätt och slätt... 
- Fotbollsmatch för flickor i åldrarna typ sex ungefär. En upplevelse det med. Snackset efteråt var uppenbarligen vad alla egentligen sprungit och väntat på i 30 minuter =) Några nya Mia Hams? Kanske... Men somliga kan jag nog ändå direkt stryka över min lista över framtidslöften..   

Öhm, det är nog pretty much det som jag kan komma på på rak arm... Nu blir det sova. Det har tagit mig en månad att inse att jag inte får sova i min egen säng bara för att jag inte tycker om den jag har här. Därför har jag kapitulerat och tycker äntligen om att sova här med. Bara jag kastar ner den knäppa kudden på golvet innan jag somnar så sover jag hur skönt som helst!
  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0