Volanger och tigerränder!

Sa jag förresten att jag varje kväll i en veckas tid fått en rejäl lektion i självkänsla av Mia Törnblom? -Nej, jag tänkte väl att jag glömde det!

Men hörni, jag måste ändå rekommendera henne -oavsett om du har en självkänsla körd i botten eller om du är helt tillfreds med dina volanger och tigerränder, så behöver man höra hennes kloka ord emellanåt! Hon har så mycket bra att komma med, och orkar man inte läsa böckerna eller pallra sig till en föreläsning så sätt dig i soffan med en ljudbok och sug åt dig av de uppmaningar just du behöver, eller bara lyssna och få lite ny inspiration, livslust och kanske dessutom en eller annan aha-upplevelse!

                         

                            Självkänsla nu! - Mera självkänsla! - Så dumt!
 
-ge dem chansen! har du inte påverkats av ett endaste ord eller rannsakat dig själv under tiden du gjort det så betyder det nog dessvärre att du har ännu mer att jobba med... Det är aldrig försent att börja må bra -det är dessutom bara ditt eget ansvar att börja.
-och är det inte skönt att få veta att även de till synes perfektaste människorna har tvivel ibland? Eller att det faktiskt går att komma till en punkt där man kan önska sin värsta fiende ett gott och kärleksfullt liv? Eller hur är det egentligen med svartsjuka? Och hur får man sin motivation på rätt köl igen efter en krasch? Ta del av verktygen och bli lite klokare på de otäcka tankespökena som ibland besöker våra hjärnor!   
          



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0