...tell me more... tell me more...

Ooooh, intresseet för den här bloggen verkar ha ökat lite den senaste tiden. Så bara för därför vill jag passa på att make a statement.

Folk kommer alltid ha åsikter om det mesta -från någons klippning eller kläder till varför någon gör på det ena eller andra sättet. Vi är sådana, vi människor punkt slut. Inget att göra åt. Vad man däremot skulle kunna tänka sig är att man alltid står för sina åsikter -inte vänder kappan efter vinden, att man inte tisslar och tasslar eller är osann.

Vad som dessutom skulle göra världen till en härligare plats att leva på är om man någongång skulle kunna önska sina medmänniskor glädje istället för att vara missundsam eller -ännu värre- skadeglad. Alla går igenom perioder när man har det galet bra, och ibland har man det lite sämre. Om folk har problem, så löser de dem själva oftast. Är de intresserade av din expertis så ber de säkerligen om den. Tycker du ändå att du har den perfekta lösningen så presentera den då -och hoppas att personen i fråga ens hade (just det) problem(et) från början... Risken finns att det inte var så nämligen. Men vet ni vad jag tycker, jag tycker mest att man bara kan knipa igen.

Kanske är just du här för att snoka, eller så är du här för att du är min underbara vän som uppriktigt bryr dig om mig och vad som händer. Oavsett vad så vill jag bara påminna om en sak; what goes around comes around. Var bitter och du kommer få bita i det sura äpplet mer än en gång, eller gör valet att önska folk välgång och lycka och du kommer också få uppleva det. Garanterat.

Och ja;

I'm a lucky one.


Kommentarer
Patrik

Jag är bara här för att snoka. Och sura äpplen är ju bland det absolut godaste som finns. Mmmm =)

2011-08-18 @ 23:28:08
Elin Bäck

Jag snokar inte! =)

Kram!

2011-08-19 @ 16:01:29
URL: http://anziehendsalpha.blogspot.com
Stickan

Helt rätt Johanna! Du har vuxit upp och sett andra delar av världen. Avundsjuka tror jag är ett svenskt problem, när ingen sett något annat alternativ än att gnälla över att grannen har det bättre. Har man som jag sett riktigt fattigdom, så vet man hur fruktansvärt bra vi har det! Men det finns bortskämda människor, där alla vill ha allt, utan att jobba för det!

2011-08-19 @ 23:33:20
Johanna

Nej Elin, du behöver nog inte det heller haha! Inte så mycket allafall =) kram!

2011-08-25 @ 05:24:13
Johanna

Patrik, fortsätt tugga sura äpplen då ;)

2011-08-25 @ 05:25:28
Johanna

ELler hur Stig, det är verkligen ett typiskt svenskt förhållingssätt, det tror jag med. Titta lite snett på andra istället för att uppskatta det man själv har! Bort med allt sådant, det finns viktigare saker att lägga sin energi på!

2011-08-25 @ 05:27:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0