Packers och hjortron.

Har precis slagit av TV:n och från att USA stått stilla några timmar så håller allting på att återgå till det normala. Bilarna åker igen, det börjar tändas lampor i hus som varit nersläckta eftersom alla samlats på samma ställe för att ytterliggare kunna hetsa och trappa upp stämningen. Vi var ut och åt en sväng under de magiska timmarna. Och ja, vi var själva. Fick också lov att ladda upp lite inför morgondagen och åka och handla ett skinkpaket på vår mataffär. Och där behövde jag inte heller trängas. Bara att inse att det varken är på på restaurang eller på Kroger man tillbringar kvällen när SuperBowl äger rum, så för att smälta in var det väl bara att skynda hem och slå på tv:n. Och antagligen vet ni det redan, men det var Packers som drog det längsta strået 2011.

Annars har det varit en toppenhelg som jag mestadels spenderat med Elin. Supermys med middag hos henne igårkväll (lördag), och en heldag idag. Vi har nog kunnat dra slutsatsen att vi är synnerligen lika... Och riktigt läskigt blev det när det visade sig att vi båda sover med en fleecefilt under täcket! Hmm... Spännande. Hur som helst är hon verkligen en hejdundrans bra tjej så jag ser verkligen fram emot fler helger som den här! Önskar såklart att S:et herself hade kunnat vara med oss, men det verkar inte som det går någon nöd på henne där uppe i storstaden heller... Hon är med i tanken allafall ;)

Jag har också tagit en sväng till IKEA för att handla lite svenska förnödenheter, typ kaviar, drottningsylt, räkor och leksandsbröd. Och hushållsost. Vet ni förresten att osthyveln inte fått sitt genombrott här än? Konstigt, det är ju verkligen en bra uppfinning. Stod också och övervägde en burk hjortronsylt, men så "neeej -vad ska jag ha till, men ska jag äta direkt från burken kanske?" Fast efter lite övervägande så kändes det ändå som om den möjligheten förpassades till beteendekategorin "OPASSANDE" för närmare tjugo år sedan. Så det blev inga hjortron. Det hade bara varit så nedrans gott. Och på vägen hem slog det mig att det ju går alldeles utmärkt med t.ex vaniljglass till... Nästa gång kanske då.


Kommentarer
Sandriee

Blev nästan lite ledsen när jag läste om hur ni två bondar så bra. Men bra att du nämner mig också :) Puss på dig!

2011-02-07 @ 05:46:57
URL: http://slundberg.blogg.se/
västgöten

värm hjortronsylten till glassen så blir dä nam nam

2011-02-07 @ 19:51:53
västgöten

värm hjortronsylten till glassen så blir dä nam nam

2011-02-07 @ 19:52:22
Johanna

Sandra; Inte ledsen tjejen. Finns bara en Sandra. Och en Elin. Så är det =)

2011-02-10 @ 04:39:19
URL: http://jnord.blogg.se/
Johanna

Tackar för tipset och erkänner att det nog kan bli en burk hjortronsylt nästa gång jag besöker IKEA. Ska dessutom gömma den på något bra ställe så jag får smaska så mycket jag vill!

2011-02-10 @ 04:40:23
URL: http://jnord.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0