Great Days.

Åhh jag har haft en sån myshelg ska ni veta!!

Den har mestadels tillbringats med Elin, och vad har vi sysslat med då? Ja, det var ju det som var frågan, och som tur var fick vi helt spontant till en date ikväll där vi -bl.a- konstaterade att vi inte gjorde så mycket varken fredag eller lördagen, men hade det tokbra ändå. 

Elin körde hit i fredags precis samtidigt som alla andra också skulle ta sig från downtown och hemåt. Det är alltid trafik, men är det någongång man ska försöka hålla sig från vägarna -speciellt om man är en stressad själ- så är det fredagar runt 5-snåret. Det tar normalt max en halvtimme att köra från henne och till mig, men det tog henne drygt två timmar! Vi beslöt oss för att mötas på Kroger (mitt ICA -där det förövrigt finns en ICA-Jerry på riktigt, så jag vet vart de fått inspirationen till reklamen ifrån). Kroger ligger ett rödljus bort och tar mig normalt 5 minuter att köra. Men inte den dagen, det tog mig nästan 25 minuter!! Jag vet inte vart alla bilar kom ifrån. När vi sedan kom ut efter vår handling var bilarna plötsligt lika borta som de nyss varit närvarande! 

Vi såg lite film, med avbrott för sömn. Hmm, vad kan den ha hetat nu då.. Jo, Beauty and the briefcase. Söt, tjejig, feelgood, kärlek. Sen pratade vi en hel massa, det är lustigt vad mycket vi har att prata om, men jag älskar det! Munnen går i ett på oss och vi hoppar mellan samtalsämnena som Lilleskutt i Bamseland. Men tänk så kloka vi kommer bli efter våra oändligt intressanta diskussioner! När Elin fick lov att heada hemåt för jobb på lördagkvällen så svängde jag förbi och införskaffade mig självaste förutsättningen för min blivande allmänbildning; SAT-boken...
                                   

I lördags fick jag också ett efterlängtat paket! Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Visserligen. Men det här var på gränsen! Varför kan det inte skicka paket som innehåller godis fortare än de andra? Geischa, Center och framför allt Zoo... Jag åt så jag trodde jag skulle få lov att spy! Jag åt som om jag trodde det var någon som skulle komma och äta upp det om jag inte hann göra det först. Jag hade verkligen längtat. Tusen tack sötaste Tobi! <3

Idag har jag tillbringat en stor del av dagen ute i solen... Det har verkligen varit skönt, och eftersom man är blek så man nästan är genomskinlig efter snö och minusgrader och grejer (oj det där är Sandras sätt att uttrycka sig "och grejer"... jag som trodde jag klarat mig från att ta efter hennes sätt att prata...) så är solen ett mycket välkommet inslag i vardagen. 
              
Så så här skönt hade jag det vid lunchtid och lite senare passade jag på att slumra lite där i stolen också...
För sedan kom Elin som sagt med förslaget Perimeter Mall och dinner någonstans. Hur bra lät inte det? Så det blev en dusch och lite ombyte innan jag for iväg. Vi hann inte med så mycket shopping, men det spelade verkligen ingen roll. Sedan blev det middag på Cheesecake Factory. Det var ju fortfarande varmt så vi kunde faktiskt sitta ute och äta... Mitt i mittaste februari, knasigt! Och tiden sprang iväg med oss. Plötsligt hade timmarna försvunnit och vi fick hasta hemåt. Men tusen tack härliga Elin för en kanonbra helg!
              
Populärt ställe, och amerikanerna verkar alltid gå ut och äta på söndagkvällar. 45 min väntan på bord.. Vi valde att vänta ute såklart!
              
              
Supergod pasta med kyckling, vitlök, soltorkade tomater, svamp och massa annat göttans.
              
            Efterrätt fast vi redan var proppens. Elin med sin Pineapple Cheesecake...
                
...Och jag gjorde mitt bästa för att klämma i mig en Banana Cream. Det gick. Nästan.



Nu är det läggdags.
Puss på er!



Kommentarer
Sandriee

Haha "och grejer"... Ändå, vet du... jag säger ju så... Bra att du pratar som mig, du vet... ;);)

2011-02-14 @ 21:30:12
URL: http://slundberg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0