Årskrönika.

Har funderat hur året sett ut egentligen... Först tänkte jag att det inte började så bra där i januari... Men så när jag började babbla om det så visade det sig att det ju var året innan. Ojoj, tiden springer! Hah...
Såå, hur blev då 2010? 

"Inte riktigt som planerat, vilken för den skullen inte betyder sämre. Men plötsligt satt jag i skolbänken igen. Jag var student igen. Och som den kunskapstörstande best jag är så var det superkul. Insåg snabbt att jag nog skulle kunna plugga hela livet! ...Om jag hade råd... ;)

Vi fick lägenheten i slutet på februari... Såå fin! Men när Tobias var här i Atlanta och hälsade på så nämnde han att det kanske är dags att sätta upp något på väggarna när jag kommer hem till sommaren. Sant! Det kanske är dags att flytta in också -på riktigt!

I maj planerades en resa till Turkiet som officiellt mål för vissa, Egypten som officiellt mål för andra. Vi hamnade som det var tänkt i Turkiet och överraskade därmed älskade mami på hennes 50-årsdag. Oj så roligt! Solarfsarna, och hela familjen var samlad (vilket är underbart, men tyvärr inte händer så ofta längre av den enda anledningen att vi befinner oss för långt ifrån varandra).. Den enda som saknades var sötmajset, hon får följa nästa gång! Men sol, bad, golf och älskade människor runt omkring gör att man inte saknar något! 
                    
                    

I maj invigdes också den nya Clas-butiken. Jopp, och nedrans så vi slet! =) Vissa mer nöjda med arbetsuppgifterna -andra mindre ;) Undra här vem jag syftar på? Inte mig själv allafall! 
Och när jag ändå är inne på jobb så.. På den fronten fick jag den bästa möjligt sommaren ändå. Hade de tokroligaste uppgifterna och kollegorna och jag älskade att gå dit varje dag. Att jag dessutom fick det bästa arbetstiderna någonsin var bara en bonus! Och så för jag inte glömma luncherna som spenderades med de "som tagit klivet upp", supermys jämt!

Jonas kom plötsligt en dag och berättade att han blivit fotbollsspelare! Han som inte seriöst spelat fotboll på flera år hade spelat till sig ett kontrakt och flytten gick därför till Småland... Majsan kom efter och nu är de sambosar i en lägenhet som jag ska inkräkta när jag kommer hem -det är inget hot, det är ett löfte ;) och jag ska hoppa både på er och er säng! De verkar dessutom trivas så bra så de blir kvar där ett tag... (Inte som vissa andra som bara har utomlands eller Västannor som enda ordentliga trivselalternativ!) 

En dag i juni på jobbet förändrades planerna för det närmaste året drastiskt då jag plötsligt fick erbjudande om att åka hit till Atlanta. Tänk att jag faktiskt tackade nej! Tur att jag fick ångra mig! Törs nästan säga att det här är bland det bästa jag gjort!

I juni infaller också alltid en av de roligare dagarna på året, studentbalen! Och även om jag inte bidrog med så mycket det här året blev det ändå ett par stycken!
                   
                   

Jag undrar ändå när jag tänker tillbaka på sommaren om jag gjorde så mycket annat än jobbade, spelade golf (vi fick ju till och med den envisaste av alla kråkor med oss ut på golfbanan till slut) och fotboll? Badade gjorde jag förstås en hel del... Bästa sommaren på många vis. Vi skulle fira midsommar i Västannor och hoppsan(!)vi flyttade inte tillbaka till lägenheten förrän ja... Jag har visst inte gjort det än! 

En ny rolig fotbollssäsong har också ägt rum... Jag vet inte vad som hände, men jag började plötsligt göra mål...  Snubblade in boll efter boll.. Något jag inte gjort sedan jag var 14 år (fast då var det med flit). Det blev dessvärre inte så många matcher på grund av att jag dels jobbade de flesta helger helger och sen inte hann med någon höstsäsong... Men whatever, The Green Machine is totally the shit!! Finns inget annat lag helt enkelt. You rock girls!   

I augusti blev det så avfärd mot något nytt. Något som jag inte visste någonting om, hade bara ett namn och en adress i princip. Atlanta. Det var en chansning som gick hem... Jag tror nästan jag stortrivdes från första dagen! Förutom med sängen då.. Det tog mig nog ett par månader att acceptera den som "min", men nu när jag vaknar på morgnarna vill jag aldrig gå upp för den är så skön! Jag hann med en liten avskedfest innan jag åkte, de flesta kom, och en del saknades. Men det var tokskoj och gud så glad jag var! Kanske får ha ett litet födelsedagskalas när jag kommer hem också?
                   
                   
                   

När det hunnit bli september gjorde Sandra plötsligt entre i mitt liv, och hon har hängt sig kvar sedan dess =) Tur för mig! Gud så galet mycket fel vi åkt, vad mycket som blivit tokigt och hur vi skrattat. Vi har utforskat Atl tillsammans och på sätt och vis känns det som om vi känt varandra hela livet. Lillfisen! I lööve ya I lööve ya! 
                                 

Jag har också fått uppleva NY... Tre gånger under hösten till och med! Helt fantastisk stad som jag inte besökt för sista gången om jag får välja! Och inte bara det, jag har fått se och uppleva såå mycket den här hösten som jag kommer ha med mig hela livet. Det mesta vet ni ju redan om ifall ni hängt med lite här på klotterplanket!  
                   
                   
                   
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
Tobisen kom och hjälpte till att avsluta året på bästa sätt. Vi försökte ta igen det vi missat de senaste 4 månaderna och lyckades rätt bra trots lite (mycket) strul... Men lite är bättre än inget, och det var mys! Puss på dig <3<3!

Over all, så har det varit ett jäkla bra år.. Och jag måste nog säga att det mesta gått min väg. Har det varit mitt år? Eller kommer det nu? Hur som helst bor det en behaglig känsla av välbefinnande och harmoni (med viss små undantag) i mig, och den hoppas jag -med största ödmjukhet- verkligen att jag får behålla det här året som kommer också... Jag har lärt mig massor, men framför allt vad det är viktigt att man gör vad man själv vill. Det mår man bäst av. I förlängningen är det Ditt ansvar att se till att livet blev vad Du ville, livet är Ditt."

Nu har Rysslands j20 just vunnit VM-guld. Lycka för dem!


Gott nytt igen och godnatt folks!  
 


Kommentarer
mb

Bilden är bytt ;) <3

2011-01-06 @ 12:12:27
URL: http://majabergkvists.blogg.se/
Johanna

Oj, blev du så rädd för min hämnd? Hihi! Det var lite på skoj.. Förutom att bilden är skitful haha! Men tack då ;)

2011-01-07 @ 02:12:13
URL: http://jnord.blogg.se/
Helén

Ja, tänk hur 2010 skulle bli för dig. Spännande ! Turkietresan vär bara helt underbar, när åker vi igen? Bamsekram

2011-01-19 @ 21:08:13
URL: http://jnord.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0