Execution...

...när jag körde hem från flygplatsen hade jag såklart radion på och precis som hemma bryts morgonshowen av med nyheter, väder och trafikrapporter. Och det var just nyheterna -eller en nyhet- som presenterades som fick mig att reagera... och tänka.

Det handlade om att en man som 1987 hade skjutit en preschool-fröken, nu hade blivit executed. Han hade inga sista ord men bad att prästen skulle be för honom.

Det har inte slagit mig att det faktiskt tillämpas dödsstraff i det här landet, även om jag vetat om det. Här i min stat, i Atlanta! Det får mig att rysa. Jag kan inte ta ställning i frågan tror jag och föredrar att inte ens försöka, för jag tycker hela grejen är obehaglig att bara snudda med tanken vid.  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0