Vinter igen!

Som sagt så blev det en tokmys dag idag när snön kom och hela världen fick lov att bomma igen. Vi har hunnit med yoga (jooo ni, jag var med och gjorde mitt bästa... Det stretchade fiiint precis överallt! Men jag ska testa igen det var skönt och avslappnande på något vis också), hemmaspa, spelat monopol, bakat kladdis och såklart varit ute och lekt i snön! Inga bilar i farten och de på gatan som trodde att de skulle komma någonstans åkte inte många meter innan de gav upp. 

Det var lustigt vad fort det blev vinter. Det tog nog en timme igår kväll för världen att ändra skepnad... Jag och Sandra kom hem till mig efter våra strapatser vid 20-tiden, och då fanns inte en tillstymmelse till snö i luften. Vi avfärdade alla varningar som överdrivna... Vi kollade på Pretty Woman (är inte det en av de mysigaste filmerna ändå, en sån man kan se huur många gånger som helst!) och när den tog slut slog jag av ren nyfikenhet på en väderkanal... Där visades bilder från runt omkring Atlanta -ett Atlanta i vinterskrud! Gosh, hade vi inte varit där ett par timmar innan eller?! Där var minsann ingen snö! Så kikade vi ut genom fönstret och där var vitt överallt. Och som jag skrev igår, det bokstavligen vräkte ner! Sandra var ute i sin bil på två röda, och meddelade när hon väl kommit hem att det redan blivit rejält halt på sina ställen och att hon fått köra i typ 30 hela vägen. Det måste ha fortsatt snöa hela natten och i morse vaknade jag av att det smattrade mot fönstret. Då regnade det is!

Imorgon är skolorna lika stängda som idag, få se vad vi då ska komma upp med... De gör så här att eleverna får vara hemma de dagar som man inte ska äventyra säkerheten för att ta sig någonstans. Men för att eleverna inte ska missa något i förlängningen, så lägger man bara till de missade dagarna just innan sommarlovet istället.

                                      
                                       Vissa ville helst vara ute och springa hela dagen!
                                      
           Sommardäck och det här väglaget är ingen bra kombination om man är rädd om livet.
                                         
                                       Mysigt ändå tycker jag...


Åååh ja... Ingen lär bli förvånad.. Förutom jag själv då. Men tror ni min telefon fungerade imorse?? Nix. Inget larm som ringde, stendöd och okontaktbar. Och nej -den är inte urladdad, för den var inte tom igår kväll och den har suttit i laddaren hela natten. Lösning på problemet någon? Jag kan snart inte räkna telefonerna jag lagt bakom mig sen jag kom hit i augusti, och då ska gudarna veta att jag klarat mig på tre telefoner de senaste 10 åren innan... Vad händer? I guess I've been cursed.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0