Vår?!

Igår tyckte jag att jag skymtade doften av vår.. Men jag slog snabbt bort den eftersom det antagligen är mer troligt att det var en önskan än en faktisk realitet...
...Meeen, idag på min långprommis så är jag ändå beredd att påstå att det faktiskt luktade vår! Jag hade 3/4 byxor och ingen jacka, det var strålande solsken och såå varmt! Jag gick och letade gröna livstecken i gräset som bevis på att jag inte blivit galen. Och jodå, det börjar dyka upp lite grönt i gräset igen, och jag såg till och med några maskrosor! Dessutom kom det en vind som skvallrade om nyhuggen/sågad/klyven ved -är inte det vår då? Jag bara njöt och tänkte på vad bra jag har det.. Och hur kallt det är hemma hos er... Men jag vågar ändå inte tro att våren kommit för att stanna, det svänger verkligen fort här! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0