1-0

Igår slog jag mig ner i soffan och såg på tv för första gången sedan jag kom hem! Är ju som ni säkert redan kanske vet inte mycket för att sitta och häcka framför dumburken, men nu stundar ju faktiskt fotbolls-VM för damer så jag fick lov att kolla in vad tyskorna hade att komma med mot Nigeria. Det blev en tuff och hård tillställning, men underhållande, naturligtvis orkade jag inte se hela matchen men hörde att det blev Printz och co som drog det längsta strået. Synd, för nigerianskorna var stenhårda och det är roligt när underdogs kommer och får de bästa lagen i svaj =) Otroligt intresse för damfotbollen nere i Europa ändå, undra hur mycket folk som skulle knalla till matchen om den hade gått i Sverige? Inte 48 000 allfall (jaja, jag vet att tyskorna spelar på hemmaplan, men ändå...) 

Annars, skönt med helg för jag är trött.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0