Just tell.

Någonting som jag verkligen tycker om i det här landet är förmågan att öppna munnen och uttrycka sina åsikter.

Jag syftar på den lilla lilla gärningen som kan göra så himla mycket, nämligen att ge någon -som man känner, eller inte känner- en komplimang därför att man lagt märke hos något hos personen i fråga som man tycker om. Så gör man här. Det gör man inte ofta hemma. Framför allt inte till sådana man inte känner. Jag ska göra mitt bästa för att komma ihåg det här och plocka med mig det hem. Man kan göra hela dagen ett snäpp bättre för någon bara genom att säga ett par rara ord, det är ju så enkelt! Hur ofta tänker man inte "oj, vilka snygga skor!", "riktigt snygga glasögon" eller "nedrans så snygg hon är i håret!". Det är bara att tänka dem högt nästa gång!

Till och med att le snällt mot någon kan göra skillnad, man vet inte vad personen känner hur han eller hon mår, men ett leende kan pigga upp vem som helst en smula en grå dag!  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0