Tidsomställning och grejer...

Till i söndags ställde vi om klockan till sommartid. Jag min toka jublade över att man skulle få sova en timme till. Min host mum gjorde sitt bästa för att försöka ta ner mig på jorden genom att berätta att jag tänkte fel, det blir ju en timme mindre! Nej nej nej; fall back, spring forward! See, en timme extra! Till slut så gav hon upp -"figure that out, men kom upp i tid imorgon bitti"..
Så tog jag upp diskussionen igen med Elin. Och hon var på samma linje som min hostie, vad tusan håller hela världen på med, varför förstår de inte? Det är ju så uppenbart... FALL BACK, SPRING FORWARD! Så till slut skulle vi till och googla. Då föll polleten ner. För mig alltså. Det är ju för fasiken inte fall, det är ju spring! Darn it! - en timme sova på morgonen alltså. Ok. Och nedrans vad den här timmen känns på morgonen. Vissa omställningar går lättare, men den här är inte en sådan. 



Kommentarer
Sandrieee

Ahh pluttis!! XOXO

2011-03-16 @ 00:55:22
URL: http://slundberg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0