Funderingar.

Jamen jaha, här ligger jag och myser på Elins rum medan hon sliter för fullt med att få sina underbara värdbarn i säng. Och varför jag inte hjälper till? Jaaa, det funderar jag också på helt ärligt! =)

Jag känner för att debattera, argumentera eller diskutera. Kanske till och med provocera?! ;) Hmm, vad ska jag komma upp med...  Äh, jag vet inte just nu. Får filura på något till senare...

Jag vet inte om jag kan skriva det här, men jag gör det ändå. Kanske får det plockas bort. Det är ändå intressant. We're not allowed -of course, men där nere sitter de runt middagsbordet och diskuterar au pairer. Det är ett par vänner till den här familjen som ska välkomna en ny (den första?) au pair, och behöver därför lite tips och råd! Det är ju superbra men det får också mina tankar att snurra, för de frågade också mig och Elin om tips. Jag kunde ju inte komma på något precis just den sekunden -helt sonika out of nowhere, men som sagt, nu tänker jag ändå på hur det är att vara au pair. Hur vill man ha det? Hur vill man inte det? Hur gör man? Hur vet man?  Men jaaa, man vet ju inte. Egentligen. Och det går inte att säga något riktigt bra, för det är uppenbarligen fruktansvärt olika från familj till familj -eller, från au pair till au pair. Det är bara att hoppas att man kommer väl överens med sin familj och därefter finns det nog bara ett -nej två- bra tips att ge. Det första är att våga prata, det andra är att våga fråga. En öppen och ärlig konversation behövs. Sen skiter det sig ändå i vissa fall =) Men, behöver jag avsluta med att tala om att jag har det galet bra? (och Elin med =)  )  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0