Höst.

Helgen är här. Äntligen. Massor med kvalitetstid och mys står på schemat.

Jag har hela tiden envist hävdat att det ska bli skönt att slippa vintern i år igen. Men så idag längtade jag plötsligt efter att få dra på mig riktigt tjocka kläder -mössa och raggsockor, höra hur snön krispar under skorna och se hur luften förångas i varje andetag. Jag kände till och med doften av kyla och vinter. Och mörker. Men det bästa med att varit ute i kylan är när man ser alla ljusen i fönstren, och ni vet vad skönt det alltid är att få kliva in genom dörren efter en promenad eller snöbollskastning. Vintern är inte så tokig ändå kanske. Den behöver bara inte vara så lång. Jag hinner uppleva den med. Egentligen.

Ganska mys med höst också. September är ju redan här. Vad hände med sommaren?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0