Island dag III

Återigen har vi haft en kanondag! Mamma fick visserligen ett mindre utbrott för att jag aldrig pallra mig upp ur sängen, och när jag väl gjorde det gick inte processen med att bli människa tillräckligt fort. Och sedan var det min tur att få ett aningen större sammanbrott eftersom mammas tendens att missa självaste motivet när hon fotar gick överstyr alldeles -jaja jag veeeeet att det var onödigt, men vet ni att det här är ändå dag 3(!). 
 
Hur som, vi styrde kosan mot Blå Lagunen för bad och avslappning. Det blåste rätt kallt, men desto skönare blir ju 39° vatten! Det låg mitt ute i ingenstans, i ett vulkanlandskap som lika gärna kunde varit på månen -sjukt på sitt sätt hur karg och ogästvänlig den här planeten kan vara. Och så plötsligt kommer dessa turkosa, heta vattenhål! Vi badade, smetade in ansiktena i lera, skrubbade kroppen med vulkansand och ett par timmar senare var vi två nya människor!


 


 


 


 


Väl tillbaka på jorden efter vår månlandning svirade vi om och begav oss till restaurangen Fish Market, där vi efter rekommendationer hemifrån faktiskt, bokat bord. Där bjöds på en helt otrolig 9-rätters avsmakningsmeny med bl.a gravad val, lammribs, sushi, laxsallad, en fantastisk torsk, lammskav och som avslutning en desserttallrik med ingefärsmousse med melon, vit chokladcheesecake med passionsfrukt, chokladkaka, banan- och jordgubbssorbet, färsk frukt och bär.Oemotståndlig trots att vi var tokmätta! Jag törs nog säga att det var det bästa jag ätit på restaurang.. Det var så.. komplett.. så jäkla gott allting!

 


 


 


 


 

En helt grym avslutning på både middagen och dagen!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0