På gränsen till livet.

Läste en artikel om en cancersjuk kvinna som fick två alternativ av sin läkare, äta cellgifter resten av livet, eller genomgå -jag tror det kallades för en multiorgantransplantation, där de skulle byta ut 5 organ i magtrakten. Den här beundransvärda kvinnan hade efter många nätters funderande beslutat sig för det sistnämnda. Hennes dilemma var att andra måste dö för att hon ska få leva, så vore det kanske bättre att äta cellgifter? Men i slutändan ville hon verkligen besegra cancern - hon skulle leva ett friskt liv. Om hon skulle överleva vägen dit. Så nu står hon i kö i väntan på passande organ.

Vem som helst kan drabbas imorgon -vi har ju ingen aning, och indirekt är eller har nog de flesta på ett eller annat sätt blivit drabbade av sjukdom. Man tänker kanske inte så mycket på sånt här, eller så pratar man inte om det förrän det kommer nära inpå (typiskt oss svenskar som har så himla svårt att hantera och prata om döden -det får jag skriva mer om en annan gång *kom ihåg kom ihåg*)
 
men 
 
Om jag skulle råka ut för någonting olyckligt
så låt mina organ få någon annan att leva!
 
Och
 
ta vara på varje dag och gör den till den bästa <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0